wat hebben jullie liever, hoor mensen vaak in discussies wat nu beter is, je paard een vliegendeken met hals op doen, of alleen een vliegen masker met oren en voor de ogen. De een zegt ik heb mijn paard liever een vliegendeken met hals op zodat het helpt om schuren te voorkomen, de ander zegt nee dat helpt toch niet.. wat hebben jullie liever ?
maar kan dan een deken het schuren voorkomen? een paard kan ook gaan schuren ..
KimD
Geplaatst: 18-07-13 16:04
Helemaal niks, een paard wat van zichzelf gezond is heeft zulke dingen niet nodig. Echter als je in een regio woont waar veel vliegen of ander ongedierte zit dan is het wel wenselijk, maar dan is het ook een deken met masker. Hier hebben ze alleen een masker op voor bescherming van hun ogen (tevens tegen UV). Voor de rest hebben ze een build in vliegenmepper.
essie_blue
Geplaatst: 18-07-13 17:34
Of het nou echt nodig is of niet, vind ik het zelf toch veel fijner voor die beesten om ze lekker met een vliegendekentje te laten staan overdag. Daarbij heeft mijn paard ook nog een kapje op tegen de vliegen rond zijn ogen, vind dat anders zo sneu. Dus die kan heerlijk ontspannen in de wei staan zonder zich teveel druk te maken over de vliegen en dazen.