Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. Ik heb gereden met kunststof en met leer van verschillende merken, en tot op heden verdient leer echt mijn voorkeur qua zit, maar ook qua warmte en uiterlijk. Ook heb ik het idee dat leer fijner vormt, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten. A-merken omdat ik uit ervaring heb gemerkt dat deze zadels toch een eind langer mooi blijven.
Voor mij nooit meer iets anders... (ook qua prijs is het wel fijn natuurlijk, maar het is belangrijker dat een zadel goed ligt en praktisch is :p)
En is nog aan te passen wanneer dat nodig is
.
Tigra_ schreef:Ik heb nu een kunststof en dat heeft in zekere zin mijn voorkeur. Heb een wintec. Ik wilde eerst wel een leren zadel had er ook het budget voor maar de wintec past goed en vooral omdat het zo makkelijk te onderhouden is heeft het mijn voorkeur. Verder zit het zadel erg lekker. Beter als sommige leren zadels waar ik op gezeten heb. Verder vind ik ook ideaal dat het bijna niets weegt. Zelf heb ik het idee dat als je een kwalitatief goed leren zadel wil hebben je toch aan een nieuwprijs moet denken van 1000 euro. Bij kunststof ligt het lager omdat goedkoper is als leer maar je wel meer kwaliteit krijgt. Om de vergelijking te maken een goed leren nieuw zadel vind je imo niet rond de 500 euro als je wil dat het leer lang mooi blijft. Bij kunststof kun je prima een zadel van 500 euro vinden die goede kwaliteit heeft.