Ik zit een beetje met een probleem. Ik wil voor als ik het bos in ga een borsttuig met martingaal kopen. (Ze heeft er namelijk een houtje van om haar hoofd omhoog te gooien in de galop waardoor ik soms even niks meer te vertellen heb.) Ik leen momenteel een martingaal van een kennis maar deze is nogal oud / rubberen stop is kapot dus hij doet het niet meer zo goed. Nu kan ik daar wel een nieuw rubbertje voor kopen maar ik heb liever een eigen martingaal. (Of naja borsttuig met martingaal)
Ik zat net op agradi te kijken naar verschillende borsttuigen maar ik twijfel nu welke maat ik nodig heb. Ze heeft namelijk qua hoofdstel ook nooit 1 specifieke maat. (Cob hoofdstel met Full neusriem....) Even op een rijtje: - Ze is stokmaat 1.60 m - Merrie - Ze heeft een niet al te brede borst. Ik denk vergelijkbaar met die van een volbloed.
Ik heb zelf het idee dat ze een Cob nodig heeft maar ik weet niet zeker. Als ze een full kan hebben dan zou ik namelijk een andere willen hebben dan als ze een cob heeft.
En dan nog een laatste vraag. Heeft iemand ervaringen met borsttuigen (met martingaal) van Horze? Ze hebben namelijk alleen Full in het tuig wat ik heb gezien. Maar gezien mijn paard haar maat weet ik niet of deze te groot zal zijn. (Ik weet niet of Full size borsttuigen ook op COB paarden passen, aangezien soms de maten kleiner uit kunnen vallen met tuig.)
Urchinlover
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-13 18:32
Ik heb vanmiddag even de klantenservice van horze gebeld en die zei dat ze het in principe zou moeten passen. Als hij te groot is mag ik hem terug sturen. Dus hier kan een slotje op!