tja.. vliegendeken?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

tja.. vliegendeken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 18:17

Tja, Helpt een vliegendeken nou echt vraag ik me af .. ik had een lange broek aan met rijden maar die blinde vliegen steken er gewoon door heen hoor !
Helpt het misschien zomer eczeem voorkomen? het voorkomen van schuren aan de manen en staart? en de deken is nog warm lijkt me ook.. in de zomer!
Dit vraag ik me af !! Gr :)

Bienotje

Re: tja.. vliegendeken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:24

Die van mij is donker van kleur, een lichte kleur vliegendeken is dan zeker niet warmer vermoed ik. Ze zijn zeker winddoorlatend met al die maasjes. Daarnaat zie ik toch echt verschil, zonder deken is hij best onrustig met de staart om de beestjes weg te jagen. Met deken zie ik dat bijna niet.

Er zullen zeker grenzen zijn dat zo'n deken niet in alles zaligmakend is, maar die van mij staat veel rustiger met deken dus ik zie er het voordeel wel van :)

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 18:32

zou het ook helpen voor het voorkomen van zomer exczeem ?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:34

eczeemdekens zien er anders uit, dat zal wel een reden hebben ;-)

Sowieso zijn er wat verschillende theorieën waar zomereczeem vandaan komt. Een vliegendeken is voor vliegen, geen mugjes bijvoorbeeld..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:36

Vanmorgen was het paniek hier, paarden stonden buiten zonder maskers en vliegendeken. Op het moment dat het zonnetje er door begon te komen was het raak. Paarden begonnen te rennen en hielden niet meer op. Op dat moment gaat de vliegendeken op en het masker en er is direct weer rust, geen geren meer en gezwiep met de staarten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:49