Massimo Trail met suède zitting

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Massimo Trail met suède zitting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:22

Hallo,

Ik heb al eerder topic's over dit zadel geplaatst en ben er nu dus over uit dat dit hem ook gaat worden. (mits hij goed ligt natuurlijk) Nu waren we een aantal dagen geleden bij de winkel waar we dit zadel willen laten aanmeten en dus ook kopen, en daar bleek dat je hem ook hebt met suède zitting. Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit ook hebben, en zo ja hoe het ze bevalt.

De verkoopster vertelde dat je er veel steviger in zit, maar dat het ook lastiger is met schoonmaken en invetten. Mijn Tinker wilde nog wel eens bokken, en in galop bijna de hele tijd. (hij is nu behandeld door de chiropraktor, en we weten dus nu niet of hij dit nog steeds zal doen of dat dit nu over zal zijn. Heb er namelijk daarna niet meer op gereden, mocht 8 weken niet.) Ook is hij best schrikkerig af en toe en dat wil hij nog wel eens een zijsprong maken, daarom zou die zitting misschien fijn zijn. Ook wil mijn moeder misschien over een tijdje ook gaan rijden met hem, en haar evenwicht is niet altijd even goed.

Dus zou dit allemaal makkelijk genoeg uit te zitten zijn met gewoon een leren zitting, of zal ik toch voor de suède zitting moeten gaan?

little_king

Re: Massimo Trail met suède zitting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:25

Dan kun je net zo goed een rijbroek kopen met een kunstleren zitvlak.
Het effect is vergelijkbaar :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:27

Ik zelf vind zulke broeken echt niet fijn, veel te stug. Voor mijn moeder zal dit geen probleem zijn.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:06

Ik reed soms eerst op mijn eigen paard met een zadel met suede zitting, soms deed ik dan voor iemand anders een paard uitstappen zonder suede zitting , ik merkte het verschil erg duidelijk en dat andere zadel zat meteen een stuk minder lekker. ( Het waren ongeveer vergelijkbare zadels )

Maar ik denk niet dat je nou in een keer alle bokken uit kan zitten, dat gaat niet gebeuren .

Ik zou zelf gaan voor een suede zitting behalve als het een groot verschil maakt in de prijs

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:12

Ik zelf heb een zadel met suède zitting en ik merk wel degelijk verschil :j Nu heb ik een wintec isabell werth en deze zit dan ook comfortabel met flinke kniewrongen wat natuurlijk ook enorm helpt. Maar ik rij dus altijd met een rijbroek met een leren zitting en ik kan wel zeggen dat ik steviger zit nu :j

Wat betreft dat het lastiger is met schoonmaken en invetten is volgens mij onzin := Het hele zadel is namelijk van kunstof geloof ik? Dus een nat doekje der over heen en klaar is kees echt ideaal wat bij betreft :j

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:43

Oja, de zitting maakte ik altijd schoon met een suede borsteltje :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:04

Zo'n zitting wordt toch na verloop van tijd gewoon glad dus ik zie het nut er niet van in.
De eerste tijd zal het idd wel fijn stroef zitten.