Mijn paard heeft een redelijk gewelfde rug, onder andere omdat hij wat overbouwd is maar ook omdat hij enkele maanden heeft stil gestaan. Als hij/zijn rugspieren wat meer getraind worden weer zal zijn rug nog wel iets rechter worden maar de panelen zijn té recht. Op zich ben ik tevreden over de panelen hoor, ik heb gisteren een witte handdoek onder het zadel gelegd en aan de achterkant zag het er goed uit. Aan de voorkant, vlak achter zijn schouderbladen, waren dikke, donkere strepen te zien, en daarachter een heel stuk wit. De panelen zijn in elk geval dik en stevig genoeg want mijn niet al te grote paard moet wel zo'n 70 kilo ruiter dragen. Ik heb de panelen getest in 3 gangen (stap, tölt en draf) en dat ging gewoon normaal, ook overgangen en tempowisselingen. Maar mijn ruin is een harde, die stommelt ook wel door met een bruggend boomzadel weet ik helaas uit ervaring.
Ik wil dat hij zo min mogelijk ongemak heeft. Wie heeft er tips? Oftewel hoe hebben andere mensen het té stugge van deze panelen opgelost?