Wellicht handig om eerst te melden met wat voor een zadel ik rijd voordat ik mijn probleem toelicht. Vorig jaar heb ik een Busse zadel gekocht en heb hiermee mijn paard ingereden. Prima zadel en was er erg over te spreken. Alles is vooraf aangemeten door de zadelmaker waarbij ik het zadel heb gekocht.

Foto van internet
Nu, inmiddels een jaar verder, ben ik veel bewuster bezig met mijn houding. Heb een holle rug en daar loop ik nu met rijden tegenaan. heb hiervoor een ruime tijd geleden bij de fysio gelopen.
Ik heb gekozen voor een zadel met aardige kniewrongen (dikker dan op deze foto) omdat ik anders mijn benen snel afsteek naar voren. Het is zo dat ik mijn bekken meer moet kantelen naar voren zodat ik mijn benen een stuk beter kan aanleggen. En wellicht al te raden.. zodra ik mijn bekken kantel schiet er gelijk kramp in mijn heupen waardoor ik echt even moet stoppen voordat ik verder kan rijden. Ik ondervind hier best veel hinder van.
Zijn er meer mensen met een vergelijkend probleem? Wat is wijsheid? Wellicht een ander zadel proberen met minder kniewrong? Eigenlijk vind ik dat heel fijn rijden maar de kramp is niet fijn. Wellicht oefeningen buiten het paardrijden om? De oefeningen van de fysio zijn voornamelijk voor mijn rug.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en wellicht tips heeft!
Groetjes,
Anouk

) en heeft mij enorm goed geholpen.