Ervaringen met dit boomloos zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Ervaringen met dit boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:22

Ik zal vast niet de enige zijn, maar ik kan maar geen passend zadel vinden voor mijn Andalusier :\ tot ik op MP een advertentie tegen kwam met boomloze synthetische zadels.
Ik heb even op de website gekeken en het lijkt mij het ideale zadel!

Ik zou dus graag willen weten of er bokkera zijn met dit zadel en wat hun ervaringen hiermee zijn!

syntetisch boomloos zadel equitotaal

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:23

jep, ervaring mee. Vréselijk. Wat een miskoop. Schoof van links naar rechts, beugels lieten iedere keer los. Ik zou 'm drie keer per jaar maar gebruiken oid voor m'n nichtjes, maar nee, zelfs daar te slecht voor, wat een ramp. Ik zeg, niet aan beginnen. Goedkope troep. Als je voor een boomloos zadel wilt gaan kijk dan eens naar een barefoot :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:24

leuk zadel voor paarden zonder schoft

romyloverrr

Re: Ervaringen met dit boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:30

deze zadels passen eigenlijk nergens op :n
op ebay zijn ze te koop van voor 100 euro , dus dat kan niets goeds zijn :n
ik zou kijken naar een 2e hands barefoot :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:30

romyloverrr schreef:
deze zadels passen eigenlijk nergens op :n
op ebay zijn ze te koop van voor 100 euro , dus dat kan niets goeds zijn :n
ik zou kijken naar een 2e hands barefoot :j

ik juist alles behalve barefoot... wat een krengen zijn dat :')
oftewel, op ieder paard is het weer anders

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:35

volgens mij heeft een vriendin de oranje met zwarte gehad. Was totale miskoop beugelophanging deugde niet, lag eigenlijk ook niet heel prettig op dr paard. Later heeft ze een Barefoot aangeschaft wat al een aangename verbetering was en nu is ze geloof ik zelfs al weer een stapje verder maar dat doet er niet toe.

het gezegde luidt, goedkoop is duurkoop. Een zadel voor 200 euro nieuw is gewoon rommel, of dat nu een boom of boomloos zadel is.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:38

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:41

Ik zou zeggen gebruik de zoekmachine eens va bokt. genoeg ervaringen over deze zadels te vinden.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:44

Bedankt voor de reacties! Ik ben ik dat ik toch wem topic heb geopend.

Maartje1990 en Alice13: een barefoot is dan een beter idee.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:45

Er staan heel veel goed betaalbare tweedehands barefoots op de boktmarkt. En je kunt ook een testzadel aanvragen :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:46

maar.. pin je niet vast op die barefoot beleavers hier... barefoot is ook niet alles ! ik vind het niks, en dit zadel was voor mij juist een uitkomst. dus zou gewoon vanalles proberen.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:50

Hartelijk bedankt voor de informatie! Ik zal even wat info opdoen en gelijk op de markt kijken :)

Unihorses: ik heb nu 6 zadels gepast in de paar maanden dat ik haar heb en geen één paste! Dus ik dacht laat ik eens helemaal iets anders proberen; een barefoot

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:52

ik zou het gewoon proberen !
een testzadel aanvragen kost bijna niets , en je weet het meteen !
bij ons was het echt een oplossing , ik had eigenlijk de moed al opgegeven : toen kwam ik
barefoot tegen :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:53

@ Unihorses: Natuurlijk is Barefoot niet een 'heilig' zadel dat op ieder paard maar goed en fatsoenlijk past. Dat wordt hier ook door niemand beweert. Maar er zijn er veel die er wel een goede ervaring mee hebben en in mindere mate zullen er mensen zijn waarvoor het niet paste op zijn/haar paard.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:56

Romyloverrr: ik heb het ook min of meer opgegeven! Die zadels komen onderhand m'n keel uit om t zo maar te zeggen :') het is nu zo dat ze in draf haar rug helemaal wegdrukt en als een zot wil lopen omdat het zadel als het ware klappert. (De kussens sluiten niet aan)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:02

Als je toevallig een beetje bij mij in de buurt woont, mag je gerust mijn Barefoot eens proberen :j

Begin alsjeblieft niet aan dat vod uit je advertentie ..., daar krijg je spijt van en je raakt zo'n ding ook aan de straatstenen niet meer kwijt :n

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:10

Dat is een vriendelijk aanbod! :) ik woon in goirle (omgeving Tilburg). Het zou zeker fijn zijn om er een uit te proberen!

Dan zal ik de advertentie maar snel van mijn favorieten verwijderen :j

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:23

Ik had dit zadel besteld, krijg ik een zadel wat nog vol zit met lijmresten, wat zo uit elkaar valt... Niet de beste keus! :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:34

Wat erg ... heb je het terug kunnen sturen ?

En Britt_Mara, we zitten ongeveer 50 km uit elkaar, ik woon vlakbij Tessaaaah ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:07

Tessaaaah....Och joh, wat zonde.... ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor die paar tientjes waarvoor je deze zadeltjes van de producent kunt kopen, mij heel erg meevalt hoe de kwaliteit is :)

Ik heb er een paar zien liggen bij de HorseTopShop. Voor dat geld had ik er minder van verwacht eigenlijk.
Het stelt natuurlijk nog steeds niet zoveel voor en ik ben bang dat ze vrij snel zullen slijten, maar ik kan me wel voorstellen dat er een markt voor is.

Unihorses, corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor :)

Maar volgens mij heb jij toch alleen een keer een week 1 testzadeltje van Barefoot gehad, terwijl je paardje net in die week hengstig was en aan de hand ook al aan het steigeren was enzo? Waardoor je er eigenlijk niet eens echt mee gereden hebt behalve een paar rondjes gestuiterd :P

Er staat me ook iets van bij dat je een keer vertelde dat de Barefoot net op een gezwelletje kwam?

En dat het goedkope gekleurde boomloosje dat je een poosje later probeerde wel redelijk ligt maar eigenlijk ook nog niet ideaal is want je wilde toch dat Libra zadeltje kopen een week of wat geleden?

Niet rot bedoelt hoor maar je bent zo negatief over Barefoot aan het praten en dat valt mij wel op :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:46

Over barefoot heb ik vooral gehoord dat ruiters er moeite mee hebben,niet de paarden :+

Zelf heb ik een Sensation en een Freeform en daar ben ik heel blij mee,maar ze liggen wel in een aanzienlijk hogere prijsklasse dan die uit de OP :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:11

pmarena:
nee, deze is ook niet ideeaal, omdat hij nog schuift. dit is eigenlijk mijn enigste probleem hiermee.
hij kwam indd. ook op het knobeltje de barefoot, maar kon er op gegevenmoment zonder singel al niet eens op laten liggen... en daarom is barefoot voor ons niks.
ander paardje heb ik met een barefoot gereden, maar die loopt enorm kleintjes. met ander zadel juist ruim. de pony die niet van mij is paste hij trouwens als gegoten op, dus voor hem zou het wel weer ideaal zijn ( maar geen 300 euro voor pony niet van mij ;) )
dus ja op mijn paard was het een paar rondjes stuiteren, op andere pony was het stap draf, galop en springen. ( maar dat heb ik in het topic niet verteld hoor ;) )

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:15

Ik heb er 1 te koop :) Hij paste op mijn pony prima, maar zit er zelf niet lekker in.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:07

Ik heb een cashel softshel g2 ben er zeer tevreden mee :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:09

Jammer dat de ervaringen met dit zadel niet fijn zijn. ik vind de bruine namelijk erg mooi.