inkorten fra barebackpad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

inkorten fra barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:14

hoi
ik heb een bbp van fra, maar op de kleine pony is hij te lang, en schuurt hij over de billen. dezen worden kaal en je hoort het ook schuren. het is de fra markus.

http://www.google.de/imgres?q=f.r.a+bar ... 2,s:0,i:86

nu wil ik het laatste stuk erafhalen, dus het stuk met de tassen. heeft iemand het al eens geprobeerd? ( ik wil het over de lijn losmaken ) en met klitterband ga ik hem zorgen dat hij weer heel kan worden.

Sok

Re: inkorten fra barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:18

Ik zou er niet zelf mee gaan hannessen, maar hem even naar een kleding-maker (hoe noem je zoiemand ook alweer :') ) of naar een schoenmaker brengen. Die kunnen de naden weer netjes voor je dichtnaaien. Denk dat je het zelf nooit stevig genoeg weer vast krijgt, het is best stugge stof..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:21

Sok schreef:
Ik zou er niet zelf mee gaan hannessen, maar hem even naar een kleding-maker (hoe noem je zoiemand ook alweer :') ) of naar een schoenmaker brengen. Die kunnen de naden weer netjes voor je dichtnaaien. Denk dat je het zelf nooit stevig genoeg weer vast krijgt, het is best stugge stof..

ja, das wel een goed idee, maar mams kan ook genoeg. ( hobbywinkel/cursussen geven ) dus we hebben naalden die erdoor heen kunnen ;)
heb zelf al een voltige dek gemaakt, ( 2 persoonsmatras doorzagen, en dan in vorm stenlimessen, en dit op een voltige dek naaien, is ook wel aardig strak gegaan :D )

zat zelf te deken om hem weer aanelkaar te rijgen, en dan vervolgens een reep stof erover heen te stikken.
alleen... hoe krijg ik het los/uit elkaar }:)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:24

Ha, dat scheelt al!
Ik suggereerde het namelijk omdat je de meeste naalden/naaimachines er niet doorheen krijg..

Het loskrijgen lukt misschien ook met een stanleymes? := Anders laat je dat netjes doen door een schoenmaker ofzo en maak je 't zelf weer vast? Ben wel heel benieuwd naar een voor- en na foto hoor!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:25

Sok schreef:
Ha, dat scheelt al!
Ik suggereerde het namelijk omdat je de meeste naalden/naaimachines er niet doorheen krijg..

Het loskrijgen lukt misschien ook met een stanleymes? := Anders laat je dat netjes doen door een schoenmaker ofzo en maak je 't zelf weer vast? Ben wel heel benieuwd naar een voor- en na foto hoor!

ja, het is niet zo dik natuurlijk. matras was en rotklus met een stanleymes :+
ga het vanavond denk ik eens proberen :D
ga het denk ik met de hand naaien... denk niet dat de machine dat wardeerd indd :P ( met een dikke naald, en tang om erdoor heen te halen )

MiriamArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:33

Ik zou de pad aan de achterzijde voorzichtig losmaken en de vulling verwijderen tot aan de naad/rand van het zitvlak. Het biesje met het FRA-logo kun je dan misschien weer gebruiken om 'm weer netjes dicht te maken en dan is het weer 1 geheel..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:42

MiriamArt schreef:
Ik zou de pad aan de achterzijde voorzichtig losmaken en de vulling verwijderen tot aan de naad/rand van het zitvlak. Het biesje met het FRA-logo kun je dan misschien weer gebruiken om 'm weer netjes dicht te maken en dan is het weer 1 geheel..

dat is weer een andere aanpak :)
maar wou graag het deel bewaren, om straks dan te proberen :P dat hij met klitteband er voor mijn eigen weer aan kan ( voor die pony die is niet van mij :') )