Wat voor beenbescherming omdoen tijdens een crosstraining?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_Mika

Wat voor beenbescherming omdoen tijdens een crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 17:04

Hai,

Op 4 augustus gaan ik en Mika een crosstraining volgen!
Mika maakt graag sprongetjes alleen we zijn nog niet zo ervaren met het springen.
We doen het wel veel, maar nooit bijzonder hoog of lang achter elkaar.
Ik heb ons dan ook ingeschreven bij de beginners.

Nu is mijn vraag:
Welke bescherming kan ik het beste gebruiken voor de benen?
De hindernissen staan natuurlijk vast en misschien maken we een paar foutjes/rare sprongen dus ik vind goede bescherming belangrijk.
Ik heb 'gewone' peesbeschermers en strijklapjes, maar ik heb laatst ook springschoenen en lederen beenbeschermers gekocht die rondom beschermen.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt! :)

mohica

Re: Wat voor beenbescherming omdoen tijdens een crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:09

Is het één-malig of ben je van plan het meer te doen?
Want je kunt wel echte cross-beschermers kopen, maar als het jullie dan niet ligt is het een beetje weg gesmeten geld :/
Ik zou het met die leren doen en de springschoenen en daarna zien in de maten je het wilt doen.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:39

Het is nu inderdaad alleen om te kijken of het iets voor ons is.
Maar wil dit uiteraard wel op een verantwoorde manier doen :)
Bedankt voor je suggestie in ieder geval!

& Crossbeschermers, wat moet ik me daarbij voorstellen?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:35

Crossbeschermers zijn speciaal voor rondom het been ontworpen om zo veel mogelijk van het been te beschermen. Voor een set goede beschermers ben je al snel rond de 100 - 200 euro kwijt, soms meer.

Voor een enkele crosstraining zou ik gewoon peesbeschermers gebruiken en voor achter ook iets degelijks alleen dan wel zo dicht/groot mogelijk, weet niet of strijklappen dan wel voldoende bescherming bieden.
Je kunt ook kiezen om goedkope crossbeschermers aan te schaffen zoals die van de divoza (ben er na wat zoekwerk achtergekomen dat die zo ongeveer het goedkoopste zijn). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel in handen gehad, maar ze beschermen in ieder geval meer en beter dan een set peesbeschermers. Voor een complete set ben je dan 60 euro kwijt.

http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... ermer.html
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 06:03

Ik volg ook af en toe crosstraining, en heb voor de voorbenen de Eskadron crosscountry beschermers (die had ik al en gebruik ik ook voor springen) met springschoenen, en voor de achterbenen heb ik op Marktplaats echte crossbeschermers gekocht, met een harde plaat aan de voorkant en rondom het been bescherming (ik geloof voor € 15,-). Zo is ze toch goed ingepakt. Dus kijk even of je 2e hands iets kan vinden. Succes.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:12

Voor af en toe een crosstraining kan je inderdaad best gewoon peesbeschermers en springschoenen gebruiken. Ik heb geen idee of het uitmaakt of je de leren of gewone peesbeschermers gebruikt.

Offtopic: Jij hebt volgens mij Mika van het ponyhof gekocht, of niet? Die ken ik nog wel :D Ik heb zelf Enzo van het ponyhof overgekocht.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:17

Als je van plan bent gewone bescherming te gebruiken, wat begrijpelijk is als je maar 1 keer gaat, neem dan even een rol ducktape mee! Gewone beschermers laten nogal snel los namelijk als je lekker door de waterbak heen plonst! Dus even wat stukjes tape er over en het blijft veel beter zitten.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:26

Dankjullie! :)

@Brechtje122: Ja ik heb Mika van het Ponyhof gekocht! :D Enzo ken ik ook wel!