[WN] showblanket wassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mloez

showblanket wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 11:33

Iemand tips hoe ik een showblanket schoon krijg? Zitten wat zwarte vlekken op de bovenkant en aan de onderkant aangekoekt zweet. Heb m op het wolprogramma gewassen maar dat heeft helaas geen verschil mogen maken..
Ik hou mijn eigen blankets altijd schoon dus heb geen ervaring met wassen of aangekoekt vuil.. Alle tips zijn welkom :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:15

is het echt een dunne showblanket of een dikkere?

dunnere showblankets worden eigenlijk nooit vuil omdat er wat onder gaat dus dat zou ik ook niet weten

dikkere pads worden ook wel met de hogedruk gedaan maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn :\

Mloez

Re: showblanket wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 17:18

Nee dit is echt een showblanket, dus een dunne :) deze heb ik ook 2e hands gekocht, die van mij zijn ook nog niet zo vies geweest :S

hobbelheksJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:45

ik gaai ze gewoon op 30 graden in de wasmachine met een vloeibaar wasmiddel en vloeibare vanish voor gekleurde was. niet te hard centrifugeren.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:29

er word vanuit de fabriek altijd geadviseerd NOOIT een wasmiddel te gebruiken..en zeker geen vanish, dat is nogal agressief.
er zijn dunne blankets van cashmilon, die kunnen in het wasmachine. evt. met beetje groene zeep, of paarden shampoo.
wollen blankets met de hogedruk.
http://www.mayatex.com/saddle_blanket_care

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 18:11

Thanks voor de tips en bedankt voor de link! Tot nu toe heb ik de vlekken er nog niet uit gekregen.. Ik krijg zondag nog speciaal middel voor wol te reinigen. Eens kijken of dat resultaat geeft..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:15

heb je al geprobeert om hem gewoon met bv groene zeep schoon te borstelen? in een tijl water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:34

Ik zet altijd de hogedrukspuit erop.

EefjedeKort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:47

Volgends mij isbhet van ariel weet het niet zeker. Maar dat is vlekkenverwijderaar. Dat smeer je erop en dan nog een keer in de was doen. Daar krijg ik altijd alle vlekken mee uit!