Anatomische neopreen singel of normale neopreen singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Anatomische neopreen singel of normale neopreen singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 11:13

Ik ben op zoek naar een nieuwe singel voor mijn paard. Ze heeft altijd een hele lange singel van neopreen gehad aan een dressuur zadel. Nu vind ik die singel echt veelste lang en had ik een leren singel die gevormt was van BR 60cm. Helaas na 2 keer rijden had ze een wondje aan der been dus dat word m niet!

Nu wil ik er 1 van neopreen weer maar welke is dan beste dan? Een anatomisch gevormde of een normale?

En dan ben ik van plan om een 65cm te nemen.

Alle tips, opmerkingen en ervaringen zijn welkom!
:)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 09-07-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfouten als Atomisch-Anatomisch aangepast.

pmarena

Re: Atomische neopreen singel of normale neopreen singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:51

Een atomisch gevormde, is die in de vorm van een paddenstoel? :P

Een anatomisch gevormde singel is op zich fijner omdat die meer ruimte geeft achter de ellebogen van het paard. Maar dan moet hij wel goed passen zodat de ellebogen ook echt precies voor het smalste stukje uitkomen :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:19

Wat een stomme fout... Ik ga even kijken wat ik daar aan kan doen, danku!

Bij de leren sing zat de gesp achter de eleboog waardoor ze dus wondjes kreeg. Is het dan verstandiger als ik 70cm neem?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:01

Dat gebeurt vrij vaak, dat mensen singels gebruiken die zo om het paard liggen dat de gespen te dicht bij de ellebogen komen.

Vaak gaat het goed, maar vaak ook niet...en dan lopen paarden zich open op de singel omdat de elleboogplooitjes steeds tegen de gespen aan komen. Vooral bij langere ritten en / of meer zweten ontstaan dan "ineens" problemen.

Dat los je op zich niet per-sé op met een anatomisch gevormde singel, maar vooral door een singel te zoeken waarbij de gespen niet zo dicht bij de elleboog(plooitjes) liggen. Dat is dan vaak een langere singel waarbij de gespen hoger op de ribben komen te liggen.

Een zo lang mogelijke singel is sowieso fijner voor het paard ook, een singel ligt natuurlijk comfortabeler op de huid dan 2 losse singelstoten waar vaak haren tussen klem komen te zitten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 13:19

Dat heb ik nooit geweten! Ik dacht juist dat et allemaal maar warmer is voor een paard. Nja dan blijf ik lekker bij me oude singel! Hartstikke bedankt!