Ik heb een busse van 19 mm. Geen D trens maar dan wel met van die ovale ringen dus hij sluit goed op. Mooi zwaar bit,kaugan heet hij. Van BR hebben ze ze wel in 16 mm,is dat geen optie?
Volgens mij naar wat ik wel kon vinden is het er ook maar tot 16mm Maar dat is weer ff dunner dus scherper, en zo erg heeft hij dat ook niet nodig.
Opzich ovale ringen is een soort van D toch? Heb je Miss een plaatje?
MarjanB
Geplaatst: 07-07-13 21:39
Ok maar van sprenger hebben ze wel veel verschillende soorten vast ook wel een d trens volgens mij hebben ze ook bij Harry s horse wel massieve dubbel gebroken bitjes. Succes!
De meeste paarden vinden een dun bit helemaal prima zolang jij er rekening mee houdt met je hand. Ik reed zelf altijd met een 13mm op verschillende paarden, ging altijd goed. Ook bij paarden die een 21mm gewend waren. Nu ligt er geloof ik een 16mm of een 18mm in. Ik wilde een niet te dikke dubbelgebroken kneveltrens. Maar in mijn ogen mag hij nog wel dunner, zo veel ruimte heeft mijn huidige beestje niet in zijn mond (of in ieder geval niet over, hij heeft een dikke tong).
Edit: MarjanB - dat zijn allemaal bustrensen, ze zoekt juist d-trensen.
Ik heb een dubbel gebroken D trens voor mijn jonge paard, maar ik heb eigenlijk zo geen idee wat voor merk het is, zou ik even moeten zoeken of dat nog ergens zichtbaar is... Ik denk dat die 16 mm is, maar dat zou ik even na moeten meten...