Bij mijn huidige zadel komen de voorste stootriemen uit de wrong van onderen. Dit het een voorsingelsysteem geloof ik ? Mijn paard loopt er goed mee. MAAR hij heeft wel een hoge smalle gevoelige schoft. Zou het uitmaken als de stootriemen naar achteren worden verplaatst voor de schoft ? Te ver naar achteren zal er waarschijnlijk voor zorgen dat het zadel naar voren getrokken wordt.
kortom wanneer gebruik je welke plaats van de stootriemen ?
Ik had ook zo'n systeem bij mijn zadel. Eerst zat de voorste singelstoot vooraan bij de wrong. Maar hierdoor lag het zadel inderdaad net wat minder lekker. Daardoor is de singelstoot naar achteren verplaatst om het paard voor bij de schoft iets meer ruimte te geven want het trok daar nu minder strak en het lag mooier recht. Ik had ook een paard met een hele hoge schoft die een hele moeilijke rug had om een zadel op aan te passen.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-13 10:38
Maar trok het zadel door de stootriem naar achteren te plaatsen niet naar voren ? Zadelmaakster had als alternatief, om de stootriem van boven naar achteren te plaatsen en dan halverwege de wrong in te laten gaan en er van onderen weer uit....