Welke singel op pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NEBLover

Welke singel op pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 13:34

Hoi bokkers,
Ik heb 3 weken geleden een nieuwe barebackpad gekocht voor op mijn fell pony.
Ik ben er zeer tevreden mee, maar aangezien ik al die tijd met mijn 'oude' singel heb gereden.(singel die ik voorheen op mijn zadel gebruikte) ben ik nu opzoek naar een nieuwe singel.
Omdat mijn fell pony de nodige kilootjes is kwijtgeraakt, is de singel te lang geworden. ( hij was een beetje te dik, maar door een goed 'dieet' en voldoende beweging is hij nu op een goed gewicht.)

Nu heb ik wel een singel 'op het oog', maar mijn fell pony heeft weinig - tot geen schoft waardoor een goede singel van belang is. En dan vooral een singel die het (ver)schuiven van mijn pad voorkomt.

Nu is mijn vraag welke singel kan ik het beste kopen?
Een FRA supersingel of toch een gewone neopreen singel?

Alvast bedankt!

:evaw:

Kirsha

Re: Welke singel op pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:37

Als je met de oude singel tevreden was, kun je dan niet gewoon dezelfde in een kleinere maat kopen? Of zeg ik nu iets heel stoms? Ik ben zelf enorm fan van die standaard neopreen singels, ook lekker makkelijk met schoonhouden. Bij mij schuift de boel nooit, ook niet op ronde paarden.

NEBLover

Re: Welke singel op pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 13:42

Jaa, was dit eigenlijk ook van plan, had voorheen overigens ook een neopreen singel, maar ben eens gaan rond kijken op het internet en toen kwam ik de FRA singel tegen. Nu ben ik wel benieuwd naar wat de beste keuze is. En daarom heb ik ook dit topic geopend. ;) Als hieruit blijkt dat de FRA singel ook veel goede reacties heeft kan ik het altijd eens proberen toch?

NEBLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 13:50

heb het tevens ook aan een goede vriendin gevraagd, zij geeft dan weer haar voorkeur aan de FRA singel. ze heeft eerst ook met een neopreen singel 'gewerkt' maar was hier niet zo tevreden over. Daardoor ben ik ook wel benieuwd geworden naar wat nu de beste keuze is/ waar nu de meeste positieve ervaringen over zijn ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:14

Ja ik hoor ook wel goede verhalen over die supersingel, daar niet van. Heb hem zelf alleen nog nooit uitgeprobeerd, simpelweg omdat ik daar geen reden toe heb. Het verschilt ook een beetje per persoon en per paard denk ik zo. En heel eerlijk, bij mij zat het verschil hem ook wel een beetje in de prijs. Waarom een duurdere als een goedkopere ook goed werkt, zo denk ik dan weer :=