Bareback pad tegen bokken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Bareback pad tegen bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:01

Heyhoi,
De titel is misschien een beetje raar maar iets beters kon ik er niet van maken.
Ik heb nu ongeveer 2 weken een verzorg tink en zou het wel leuk vinden om eens zonder zadel te rijden, alleen paardjelief kan niet tegen veel gewicht op één punt van haar rug(lees: ze kan er niet tegen als het gewicht te veel op een punt zit, dan gaat ze bokken, volgens de eigenaar.)
Dus dacht ik... als ik nou een bareback pad maak om het gewicht te verdelen, zou dat dan helpen?
En als het zou kunnen helpen: hoe maak je zo'n ding? :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:22

Helaas verdeelt een BBP het gewicht niet. Het verzacht alleen wat voor jezelf en het paard. Maar verdelen doet het niet.

Anoniem

Re: Bareback pad tegen bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:23

Je hebt geen barebackpads die het gewicht verdelen. Als je het gewicht verdeeld wilt hebben zal je toch op een zadel uitkomen...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:35

Okay, jammer. Hopen dat ze iets minder gevoelig wordt als ze wat dunner is... toch bedankt!

Boraaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:04

misschien mag je het proberen want als het een tijdje geleden was gaat het nu misschien wel en misschien ben jij lichter dan de eigenaar?(weet ik verder niet)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 16:06

Ik heb het nog eens na gevraagd en het blijkt dus dat de eigenaresse gewoon liever niet wil dat ik zonder zadel rijd. Dit vindt ik gelukkig niet zo heel erg omdat ik vooral buitenrijd en hierbij toch liever met zadel rijd.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:10

Top. Ik wilde nl al zeggen; nee, ik ben er met twee keer heel hard af gebokt met bbp, omdat ponylief dat echt niet gewend is :o

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:15

VP -> HAR.