Welke singel voor dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Welke singel voor dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 11:35

Hee Bokkers!

Ik ben een beetje overal aan het rond kijken welke singel ik het beste kan gebruiken. Ik heb nu een neoprene van Kieffer, maar ik denk dat het niet zo'n fijne singel is. Er zit geen elastiek en lijkt ook niet echt lekker mee te vormen naar mijn paard.

Nou zat ik te kijken naar een Amerigo singel, maar die kan ik nergens vinden. De Fairfax lijkt me super, maar die vind ik nogal prijzig :o

Ik vroeg me dus eigenlijk gewoon af, wat fijne singels zijn voor je paard. Eentje die wat mee beweegt en voor vrijheid zorgt is wel heel fijn. Het mag wel wat kosten hoor, maar ik vind 300 euro wel heul veel haha.

Sabineee1

Re: Welke singel voor dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:36

ik heb gewoon deze singel voor mijn paard:http://www.divoza.com/collectie/paard/zadels/singels/8328_pagony-neopreen-dressuursingel.html
is wel zacht voor de buik en niet duur :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 11:39

saffiratjee schreef:
ik heb gewoon deze singel voor mijn paard:http://www.divoza.com/collectie/paard/zadels/singels/8328_pagony-neopreen-dressuursingel.html
is wel zacht voor de buik en niet duur :)

Die heb ik nu, maar vind ik niet fijn haha

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:40

Niet alle paarden houden van elastiek. Kijk dus even of je er eentje kan lenen voordat je lukraak eentje koopt. die va Fairfax vind ik zelf 3 keer niks, had meer verwacht voor dat geld (vooral in kwaliteit) dus had m binnen 3 weken al weer verkocht. Leer is prettig schoonhouden en oogt ook chique.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 11:58

Ik ga er ook eerst eentje proberen :)

Wat viel je precies tegen dan van die singel? Had je hem niet eerst uitgeprobeerd? Welke singel vind je wel fijn?

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:40

De Fairfax voelde niet aan als kwaliteit en mijn paard zweette er extreem onder. Ik heb nu een vrij simpele lederen voorgevormde kieffer singel met elastiek aan beide kanten. Mijn paard vind dat prettiger dan zonder elastiek. Na t rijden een doekje erover en weer zo goed als nieuw.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:44

Zoek je neopreen of leder?

En wil je een rechte singel of 1 met een banaanvorm oid?

Ik rijdt mijn haflinger met een licht voorgevormde singel met uitsparing aan de voorzijde zodat de singel niet een velletje knijpt aangezien haar singelplek ver naar voren ligt. Wel 1 met elastiek.
Deze heb ik bij mijn zadel gekocht bij Greendistance. Was maar 30 euro dus absoluut niet duur.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:46

Ik heb 2 leren singels, 1 is gesp kapot van en de ander van schockemule kreeg hij wondjes van. Heb dus nu maar een pagony neopreen gehaald want die is wat zachter voor hem.
Ik wil of die ander laten maken, of een nieuwe kopen die gewoon goed gevormd is

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 12:49

Leer of neopreen maakt niet uit :) Een voorgevormde lijkt me altijd wel fijner dan gewoon een rechte. Ik ga eens kijken bij Greendistance! Bedankt :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:09

En iemand ervaring met de Eric le Tixerant dressuursingel?