maten (in cm) van BR Adlington hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nath01

maten (in cm) van BR Adlington hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 15:23

Van de week had ik deze vraag reeds gesteld in een oud topic over Adlington hoofdstel van BR omdat er meerdere mensen gereageerd hadden over dit hoofdstel. Ik dacht dat mensen een melding zouden krijgen over een nieuwe post in dat topic. Helaas geen reacties dus ik kopieer mijn vraag hieronder nog een keertje, hopelijk met een nieuw topic komt dit meer onder de aandacht.

Hopelijk kan een van jullie in bezit van BR Adlington hoofdstel in maat Full mij vertellen wat de lengte is van de neusriem? En dat dus het gedeelte wat om de neus gaat. (omvang van huidige neusriem dicht zoals om neus zou zitten is ongeveer 70 cm) Ik heb (sinds kort) een niet zo'n grote Friese merrie. Momenteel met een hoofdstel van Schockemölle Ashford (had ze al) echter het past niet goed. Het zit te krap achter de oren (vandaar keuze Adlington met anatomisch gevormd kopstuk). Maar verder past het ook niet goed. Keelriem zit aan beide zijden op het kortste gaatje (en eigenlijk zou het nog wel iets korter/strakker mogen) en de aansnoerneusriem zit op het laatste gaatje (dus op zijn langst) deze zou wel strakker kunnen maar ik wil haar mond niet dichtsnoeren, heeft ze niet nodig.

Maar voordat ik dit hoofdstel dus bestel en op laat sturen (ik woon in het buitenland) hoop ik dat iemand mij een paar maten door zou willen geven van de maat full. Te groot is niet zo'n ramp dat kan ik wel iets kleiner maken maar te kort kan ik niets mee uiteraard.

Oh ja, ik wil de kleur tabacco, mijn zadel is nl ook zo'n soort kleur middenbruin. (Momenteel met zwart hoofdstel dus). Hopelijk kan iemand mij helpen?

Welke teugels (liefst de geweven springteugels) zijn bijpassend? Ik zie dat hoofdstel geleverd word zonder teugels. En zijn gespen koperkleurig of goudkleurig? Ik lees namelijk per website verschillende omschrijvingen, moet natuurlijk wel zelfde kleur gesp hebben voor teugels als op hoofdstel zitten.

Bedankt alvast!!!