Welke zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_Bongers

Welke zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:46

Hallo,

Ik zoek een nieuw zadel voor mijn D-Pony.
Hij is normaal gebouwd en als ik een zadel koop laat ik er ook zeker een zadelmaker bij komen.

Ik zoek een dressuurzadel met lange singelstoten en een diepe zit (vind ik fijn).
Een zou ik graag goede kniewrongen willen hebben dat mijn benen een beetje op de goede plek worden geduwt.
Ook heb ik niet veel meer te besteden dan 400 euro.

Heeft iemand enig idee welk zadel ik dan het beste kan kopen?
Heb al een beetje op webshops gekeken en op marktplaats maar er is zoveel keus!!!

Graag hoor ik van jullie!

marjan19

Re: Welke zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:55

Ik had de rossner montreal. Moest hem helaas weg doen omdat ie niet passend werd op nieuw paard.

Maar hij heeft wel een diepe zit, genoeg kniewrong, en op mp staan ze wel in jou prijsklasse.

Lisa_Bongers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:59

Ik ga even zoeken :p
bedankt voor de tip

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:09

rossner zadels zijn enorm fijne zadels! fijne lange singelstoten, diepe zit en genoeg wrong.
heb de mijne bij mijn paard verkocht, maar hij is eruit gegroeid, hij staat nu bij haar te koop ( tess2411)
misschien is het wat voor je.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:34

Je kan naar een ruitersportzaak gaan en daar wat zadels passen. Daarna een zadelmaker oaten komen met de zadels die je fijn vind en kijken of het op je pony past. Dan heb je voor jezelf een idee welke merken en type zadels je fijn vind. Dat maakt het zoeken naar een zadel makkelijker.