Knight Rider vhz

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Knight Rider vhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:09

Hoi bokkers !! :D

Ik heb mij onlangs een zadeltje aangeschaft om mijn merrie zadelmak mee te maken en hopelijk ook mee te gaan inrijden volgende zomer. Het is een zwart veelzijdigheidszadel van Knight Rider met weinig tot geen gebruikssporen, het is 2.5 jaar oud. Het zadel is wel van kunststof.
Ikzelf ben er voorlopig best tevreden van, want het zadel is werkelijk zo licht als een veertje: ik kan het gewoon met 1 hand optillen en dus ook soepel op mijn merrie leggen. Of het zadel perfect op haar rug past kan ik nog niet zeggen, want een zadelmaker is er dus nog niet geweest. Deze komt wel volgens jaar, wanneer ik Zelda ga inrijden :j

Ik vroeg me nu af wat jullie ervaringen met dit zadel zijn :)
Of ook wat jullie ervaringen met kunststofzadels zijn.

Even een gsm-snapshot van de eerste keer dat het zadel erop lag :)(om een beetje op te scheppen met mijn mooie paardje en haar mooie zadel... hihi...)
Afbeelding

Biscuitje

Re: Knight Rider vhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:46

Mijn ervaring is dat dit zadel erg fijn zit, lag jammergenoeg niet goed op mijn verzorgpony (gleed enz.).
Wel beschadigt de achterkant van zadel erg snel als je het bijv. laat vallen of de binnenkant van de zweetbladen als je niet van die overlap leertjes er overheen hebt maar als je er gewoon zuinig mee omgaat heb je hier geen last van hoor!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 09:16

Bedankt voor je reactie :j

Ik moet wel zeggen, ik merk dat de zweetbladen snel beschadigen. Het zadel is 2.5 jaar oud en je ziet dat aan de kant waar er het vaakst wordt aangesingeld, er een scheur in zit. Dit is enkel aan de buitenkant, dus het zal mijn paardje niet gaan irriteren. (op de foto zie je de scheur lichtjes)
voor mij kan dit natuurlijk weinig kwaad, want het zadel is slechts voor zadelmak maken en inrijden.

Ik neem aan dat dit iets typisch is voor kunststof ??

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:24

Het beschadigd inderdaad wel snel (is mijn ervaring met kunststof tot nu toe, behalve met Wintec).

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:56

Ik vind reuze mee vallen kwa beschadegingen als je er gewoon mee omgaat en netjes onderhoud blijft het uitstekend. Heb zelf ook een kunststof zadel en haast nog geen beschadegingen of dergelijks. Maar iedereen zen eigen mening

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:17

Ik heb hem gehad en als ik eerlijk ben... ik vond het echt een rot zadel :')

Het schoof alle kanten op omdat het niet meer pastte en het zat ook niet lekker. Maar voor je paardje in te rijden is die prima hoor!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 08:45

Ik laat sowieso wel een zadelmaker komen om het wat beter te laten passen op mijn paardje har rug :j
Een gloednieuw zadel komt er pas als mijn merrie goed is ingereden ;) Geen zin om zoveel geld uit te geven, want stel dat ze het stuk maakt, brokkenpiloot dat ze soms is :=
Wel bedankt voor jullie ervaringen met dit zadel :)

Hoe onderhouden jullie een kunststofzadel eigenlijk ?? :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:56

xLIESSSx schreef:
Ik laat sowieso wel een zadelmaker komen om het wat beter te laten passen op mijn paardje har rug :j
Een gloednieuw zadel komt er pas als mijn merrie goed is ingereden ;) Geen zin om zoveel geld uit te geven, want stel dat ze het stuk maakt, brokkenpiloot dat ze soms is :=
Wel bedankt voor jullie ervaringen met dit zadel :)

Hoe onderhouden jullie een kunststofzadel eigenlijk ?? :)

Niet :D als er modder op zat even met een nat doekje overheen en klaar. Je kunt die niet onderhouden

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:33

invetten heeft inderdaad weinig nut denk ik zo :p
Maar tjah, aangezien iemand hier zie "goed onderhouden" dacht ik misschien dat zij wel met speciale producten het zadel boende :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:32

Dit zijn prima basic zadeltjes, daar is de prijs ook naar. Maar de prijs-kwaliteit verhouding vind ik wel goed :j

Ik weet niet wat de inchmaat is van dit zadel, maar let wel op de lengte. Op dit moment is hij namelijk echt te lang voor de rug van je paardje.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 17:58

Ze staat wel lichtjes schuin op de foto, dus dat bedriegt ook een beetje :)
Het zadel is 17.5", maar mijn merrie is nog niet volgroeid. Ze is immers pas 2 ;) Dus ik neem aan dat dit wel nog goed zal komen.
Sowieso laat ik er nog een zadelmaker naar kijken als ze ingereden wordt ;) Nadien koop ik een nieuw zadel dat perfect past voor zowel mij als mijn paardje ;)

Wel bedankt voor de opmerking :j