Halster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

StoningChar

Halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:13

Hallo.
Vandaag is bij mijn verzorgpaarden een halster kapot gegaan aangezien de pup eraan zat te kauwen. Omdat ik toch al iets wou doen als bedankje leek het me leuk om een nieuw halster te kopen. Met vijf paarden kunnen ze dat denk ik altijd wel gebruiken. Nu wou ik wel een beetje een goed halster, ik weet hier echter niet zo veel over, dus vroeg ik me af of jullie dit even konden bekijken voor mij. Of misschien heeft iemand hier zelf al zo'n halster.
Het gaat om dit halster:
http://www.decathlon.nl/kit-winner-zwar ... 37873.html
http://www.decathlon.nl/halster-touw-wi ... #avantages

Volgens mij zijn ze allebei hetzelfde, maar nu vraag ik me dus af of het een beetje een goed halster is.
Alvast bedankt en greetings. :)

xxmariska97

Re: Halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:15

Ik denk dat dat heus wel goede halsters zijn, zou je alleen niet een wat goedkopere doen?
Op marktplaats staan vaak ook wel een paar halsters voor een klein prijsje

StoningChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:23

Dat zou wel een goed idee zijn, maar ik heb net even gekeken en als het een beetje in de buurt zit is het vaak 15 euro voor een halster alleen, dan vind ik dit toch net wat voordeliger.
Qua prijs in winkels vind ik ook niet echt iets goedkopers. :\

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:25

Welke maat moet het zijn?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:25

Heel vaak staan de goedkopere halsters niet online :+

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:26

denk ook wel dat het goede halsters zijn hoor. Hebben jullie een welkoop of boerenbond in de buurt? Die hebben regelmatig leuke goede halsters voor rond de €10

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:26

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:28

Ik zou voor een kwalitatief goed halster gaan met degelijke ijzerwerk. En die zijn toch vaak nog duurder dan deze die je opnoemde. De halsters die ik heb gaan al jaren mee, maar waren rond de 60 Euro. De vraag is alleen of je dat voor een verzorgpaard uit wilt geven.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-06-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:28

Cassidy schreef:
Ik zou voor een kwalitatief goed halster gaan met degelijke ijzerwerk. En die zijn toch vaak nog duurder dan deze die je opnoemde. De halsters die ik heb gaan al jaren mee, maar waren rond de 60 Euro.

ts is 14, ik denk niet dat ze dat kan betalen?

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:30

De halster zijn goed hoor, TS ! :)
xxmariska97: Ik denk dat Cassidy gewoon bedoelt dat het vaak voordeliger is om iets meer uit te geven dan een goedkoop te pakken, omdat die dan langer mee gaan. Ik denk niet dat ze bedoelt dat TS halster van 60 euro moet kopen, maar dat het voordeliger is om iets duurder te nemen ;)
Laatst bijgewerkt door Babeau op 29-06-13 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:31

Babeau schreef:
De halster zijn goed hoor, TS ! :)
xxmariska97: Ik denk dat Cassidy gewoon bedoelt dat het vaak voordeliger is om iets meer uit te geven dan een goedkoop te pakken, omdat die dan langer mee gaan. Ik denk niet dat ze bedoelt dat TS halster van 60 euro moet kopen, maar dat het voordeliger is om iets duurder te nemen ;)

Je hebt gelijk, ik las het verkeerd :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:31

Die halsters van Decathlon zijn al aan de goedkope kant, maar wel nog degelijke kwaliteit. Ik zou dat dus doen. Beter een halster van 16 euro dat minstens een jaar meegaat, dan een halster van 10 euro dat meteen begint te rafelen en gebruikssporen krijgt. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:35

Het is niet zozeer het nylon wat gaat rafelen als de clipsluiting-karabijn in de kaak die stuk gaat. Ik heb een halster waarbij ik dat kan vervangen.

StoningChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 19:35

xxmariska97: Het probleem is vooral dat ik te ver moet rijden dan, ik denk niet dat mijn ouders dat zouden willen doen, en ik woon in België, met de bus kan ik er dus ook niet naar toe.
hesterve: Ik zal daar dan eens gaan kijken. :)

Cassidy: Dan zal ik als ik toch naar de boerenbond gaan kijken eens kijken naar iets van betere kwaliteit.

Bedankt allemaal, ik zal eens naar de boerenbond gaan, dan kan ik meteen om wat hulp vragen qua halster. Denk er net aan dat die verkoopster daar zelf ook paarden heeft. :)

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:36

Meestal willen de verkopers ze ook wel op de post sturen hoor

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:38

Bwah, ik heb van die goedkope halstertjes gehad. Twee keer de gesp open en dicht en er komen al rafels los en dat wordt alleen maar erger. Daarvan wordt het halster niet onbruikbaar, maar ik vind het gewoon zonde. Ik vind het niet net staan. :o Zo een halster waar aan iedere gesp de rafels eruit komen. Uiteraard is de clipsluiting ook een heikel punt, maar meestal is het halster dan ook echt kapot en alleen nog maar goed voor de vuilnisbak, want naar een schoenmaker doen voor een nieuwe clip is het het niet waard.

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:41

Gewoon naar de welkoop dus :j

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:51

tja wat een ander nog melde:let op wat voor sluitingen eraan zitten. Ik heb ze het liefst met die matte sluitingen van roestvast staal en niet die glimmende waar dat laagje binnen de kortste keren van af is en dan roest.
Succes met uitzoeken en lief dat je een nieuw halster wilt geven!

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:01

Ik weet inderdaad niet of er een ruitersportzaak in de buurt zit, maar vaak is dat de makkelijkste optie!
In iedere ruitersportzaak hebben ze bij mijn weten goedkope halsters hangen en je betaald geen verzendkosten dus dat is dubbel mooi meegenomen!
Wil je een goed halster dat niet is onderlegd, dan ben je vaak voor minder dan een tientje al klaar ;)
Zelf heb ik al jaren een HKM Karo halster en die vind ik persoonlijk top! Maar dat verschilt natuurlijk per persoon, ligt er maar net aan naar wat voor soort halster je op zoek bent

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:40

in de uitverkoop met een beetje geluk heb je een anky halster set voor 17,50 dan geef ik persoonlijk daar me geld liever aan uit als die halsters uit de opening post

StoningChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 13:02

Ik ga maandag shoppen, dan kan ik even langs de ruitersportzaak gaan. Normala gezien is het hier ook al uitverkoop, dus hopelijk heb ik een beetje geluk daarmee.
Bedankt voor alle reacties!