Welk Zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Welk Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 20:25

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zadel, zelf had ik een Massimo trail in mijn hoofd. Maar ik ben ook al meerdere mensen tegen gekomen die dit geen fijn zadel vonden.
Ik zal mijn eisen hier onder zetten, als het zadel dat je weet er niet helemaal aan voldoet maar je hem toch wilt laten zien vertel er dan wel bij aan welke punten hij dan niet voldoet. Hier mijn eisen:

- Hij moet op een Tinker kunnen, dus een kort zadel.
- Je moet er niet mee in een stoelzit gedwongen worden.
- Je moet er mee kunnen springen, bijvoorbeeld geen wrongen die heel erg in de weg liggen. (Als het zadel wel wrongen heeft, maar je hier geen last van ondervind met springen mag je deze natuurlijk ook showen)
- Ook moet het paard genoeg bewegingsvrijheid hebben om ook de wat moeilijkere dressuur oefeningen te kunnen doen.
- Je moet er lange en intensieve buitenritten mee volhouden. (Heb op dit moment heel snel en vaak last van mijn zitbeenknobbels)
- Ook vind ik het zelf altijd fijn om een beetje "in" het zadel te zitten.
- Zijsprongen en bokjes moeten wel uit te zitten zijn.

Sorry voor de waslijst, dus ik ben benieuwd of jullie zadels hebben die hier aan voldoen. :o

Groetjes!

Fotografie91

Re: Welk Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:05

geen idee wat je budget is maar mijn zus heeft een custom zadel gewoon dressuur en laatst heeft ze er ook mee gesprongen en ze zei zelf dat het fijner sprong als een veelzijdigheid zadel
het heeft een hele zachte en fijne zit en als je eenmaal gewent bent aan de wrongen zijn anders als bij de meeste zadels kan je er uren mee rijden mijn zus rijd meestal een stuk of 6 paarden met dit zadel achter elkaar en heeft nooit problemen gehad.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 21:09

Budget is geen probleem, als we een goed zadel kunnen vinden voor €300 dan is dat goed. Is het enige zadel dat echt goed zit €4000 dan doen we dat. De keuze is niet afhankelijk van de prijs. ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:11

dan zal ik je echt aanraden hun een keer langs te laten komen doen ze zonder enige kosten en ik kan je vertellen dat hun de beste service hebben kwa zadels je hoeft niets te betalen ook en tot 2 weken na dat je het zadel hebt mag je zeg dat je het niks vind en dat is dan geen enkel probleem.
en je kan nog een leenzadel krijgen ook als je dat wilt.
echt een aanrader neem even een kijkje op hun site vooral de wolfgang modellen waren heel populair voor fries/tinkers hoorde ik

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 21:22

Wat is de site?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:25

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:47

Kent & Masters cob-type door een zadeldeskundige laten aanmeten. Heb je Engelse makelij, speciaal ontwikkeld voor dit type paard, wolgevulde kussens en verwisselbaar kopijzer!