kieffer lederen dressuursingel comfort

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vladimir1979

kieffer lederen dressuursingel comfort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 00:06

Hallo, ik denk erover om deze singel te kopen voor bij mijn ainsley vanguard dressuurzadel op mn kwpnmerrie (niet al te breed, zie profiel voor foto), en ben benieuwd naar ervaringen van andere bokkers? Comfortabel voor je paard ( die van mij vindt aansingelen niet het allerleukst op aarde, maar blijft wel goed staan)? soepel ook na bezweet/nat te zijn geweest? Invloed op evt beenvrijheid? Hoe vaak verzorg je de singel met een lederverzorgingsproduct ( welke?)?
Reacties waardeer ik zeer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:28

Ik schop dit topic ff omhoog,omdat ik ook benieuwd ben naar deze singel..

Heb de vergelijkbare singel van divoza in handen gehad maar dat is zo'n stugge harde singel,dat ik me afvraag of dit een zachtere kwaliteit leer is???

98xsophiex98

Re: kieffer lederen dressuursingel comfort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:01

Ik heb de Kieffer comfort dressuursingel en ben er heel tevreden over.
Bij mij dikke ronde Haflinger geen wondjes oid.
Bij mijn dunne kwpner ook geen problemen.
Ik vind het heel zacht leer.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 18:12

Ik heb m inmiddels een paar weken, en ik ben erg tevreden, hij is van fijn leer en soepel, en zelfs mijn merrie vindt m een hele verbetering tov de vorige ( normale rechte neopreensingel). Veel minder nijdig met aansingelen.. handig ook dat er een systeempje opzet waarmee het aansingelen makkelijker wordt doordat t stangetje van de gesp licht geklemd wordt tegen de singelstoten aan. Wel elke keer even afnemen met n licht vochtige spons, t blijft leer..

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:16

Ook ik heb deze singel, al ruim 3 jaar, en ben er nog steeds tevreden over. Al is ondanks het netjes mee omgaan toch het leer aan de binnenkant een beetje aan het scheuren maar hier heeft het paard totaal geen last van. Prima singeltje iniedergeval!

Edit; ik maak hem meestal schoon met water en daarna drogen met een handdoek, en af en toe eens wat ledercreme erop. Na 3 jaar is die niet meer zo zacht als voorheen maar wat ik wel fijn vind is dat de singels precies is gevormd naar mijn paard. Verder vind ik het prettig dat de velletjes bij z'n 'oksel' niet meer klemmen, verder merk ik niet heel veel van meer bewegings vrijheid aangezienmijn zadel ver genoeg naar achteren ligt dat andere singels ook niet de beweging beperken.
Laatst bijgewerkt door M_Vainqueur op 21-07-13 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:19

Ik heb hem ook en ook nog een vergelijkbare van Pfiff. Zijn beide fijne singels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:29

Oke,klinkt toch wel fijn.
Was wat huiverig omdat hij op het plaatje net zo stug lijkt als zijn wannebe van divoza.
Maar dat is dus niet zo?
Soepel leer,goed buigbaar?
Die andere was gewoon stug,leek bijna karton vond ik.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:03

Neeeee zeker geen karton idee!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:08

Ik gebruik deze singel al bijna 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit. Paard zelf vind aansingelen niet het leukste wat er is, blijft wel altijd staan, maar kan dan nog wel eens gaan happen. Bij deze kieffer singel is dat gedrag een stuk minder. Ik maak de singel regelmatig schoon met Belvoir Tack Cleaner en zo heel af en toe smeer ik er wat ledercrème op, maar dat smeer ik dan alleen aan de buitenkant. Voor de binnenkant van de singel gebruik ik altijd alleen die cleaner. Tot nog toe is de singel nog steeds zacht, buigzaam en vertoond nog geen scheuren.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:15

Ik schop deze omhoog. Iemand nog meer ervaring nu?

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:39

Heb net sinds 2 weken deze singel. 2de hands overgenomen van een bokker via boktmarkt. 8-) Ik kan alleen naar zeggen dat hij tot nu goed bevalt. Hiervoor altijd met een neopreen singel zonder elastiek gereden van 65 cm, de kieffer is de zelfde lengte maar zit (en hoeft ook niet) minder strak. Desondanks blijft het zadel mooier liggen. En dan bedoel ik niet naar voren schuiven want daar had ik bij de neopreen ook geen last van, maar meer met het naar links of rechts. Hij laat het zadel stabieler liggen. Ook heb ik het idee dat het fijner zit omdat mn paard er ontspannen onder loopt. En makkelijker zn rug loslaat. Hoor het aan zijn ademhaling :o

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:43

Dankje! Heb hem net besteld met de Valentines korting op Divoza.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:48

Oja en ondanks 2 de hands wel mooie singel redelijk zacht. Heb de singel wel even in de lederolie gezet. En houd hem schoon door na het rijden een vochtig doekje erover heen te halen. En ben van plan om hem zo nu en dan even met zadelvet wat ik ook voor mn zadel gebruik goed soepel te houden. Veel plezier ermee, leuk valentijns cadeau *\o/*