Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
room10 schreef:Wat ik je kan vertellen is dat het geen zin heeft om bij een rond paard je zadel verder naar achter te leggen en strak aan te singelen om het enigszins op z'n plek te houden, de singel zal altijd naar het smalste gedeelte van de buik schuiven (naar de voorbenen)en het zadel zoekt de schouders op. Belangrijk is dat je het zadel op de goede plek legt, dat de singel-stoten recht naar beneden lopen en dat je vanuit daar aansingelt, altijd eerst de achterst stoot. Hoe verder jij het naar achteren legt hoe sneller het weer naar de smallere plek trekt, dan liever gelijk de singel wat verder naar voren. Ik heb een H-girth moet je maar eens googelen als je dat niet kent, ik weet niet of die bij ieder zadel kan (ik heb een wow) , weet wel dat je singelstoten waarsch verplaatst moeten worden. Voor mij is dit "de" oplossing
ik doe idd altijd eerst de voorste vast en dan de achterste. Bij het aansingelen denk ik er altijd om dat ik hem niet te ver naar achteren leg(op de buik zeg maar) maar dat maakt dus niks uit? Ik doe hem altijd een handbreedte achter dr voorbenen maar dan glijdt ie langzaam onder het rijden dus toch naar voren.