Massimo trail zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Massimo trail zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 11:28

Hoi!

Ik ben op zoek naar ervaringen met het Massimo trail zadel, gister heb ik bij een vrouw op stal proef gezeten. Zij heeft ook een Tinker, en vond deze voor haar paard en haar zelf heel fijn. Ook ik was fan heb normaal altijd erg veel last van mijn zitbeenknobbels meteen zelfs, maar nu voelde ik niet eens dat ik ze had! Maar ik heb toch nog vragen die zij zelf niet kon beantwoorden.

Kan je er een beetje mee springen?
Kan je er fijn dressuur mee rijden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en zouden jullie ook als jullie het een fijn zadel vinden willen vertellen wat jullie er vooral zo fijn aan vinden?

Groetjes!

Aelin

Re: Massimo trail zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:33

Hallo,

Ik heb nu een half jaar een massimo trail & ik ben er erg blij mee. Springen gaat prima. Dressuur ook wel hoor. Het is een zadel waar je zelf een goede zit in moet hebben aangezien je veel vrijheid heb.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:37

Ik heb al jaren een Massimo trail (had er 2).Zitten lekker,fijn om te dressuren,sprongetje op zijn tijd en ook lekker mee buiten te rijden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:39

Ik heb een Massimo Trail en ik wil niks meer anders en het zit prima en schuift niet naar voren.

En geen zere kont meer.

Waarom zou je er geen dressuur mee kunnen rijden? het is een zadel dat neigt naar dressuurvorm.

Of je moet heel erg gewend zijn aan zadels dat sterk jou in een houding dwingt maar dat is niet normaal, je hoort goed te kunnen zitten.

Het kan toch niet zo zijn dat je alleen dressuur kan rijden met een zadel dat zeer sterk dwingt???

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:45

Ik rij al sinds jaar en dag op massimo trail zadels, van fries tot haflinger en tinkers. Ik zou geen andere zadels meer willen, zowel voor paard ( mooi vrijheid van de rug) en voor mezelf.
Kan het je zeker aanraden, vooral voor de kortere rug paarden onder ons. Je kan alle kanten op met dit zadel, van dressuur tot endurance.
Wat betreft je zit, als je met dit zadel niet kan rijden, is er eerder iets mis met je eigen rijden denk ik.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:46

Ik heb ook een trail en ben er super blij mee!
Dressuur gaat prima
Springen geen ervaring mee

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:07

Ik heb de mijne inmiddels vijf jaar. Dressuur en springen gaat er prima mee, en lange afstanden super. Ik heb tussendoor een keer de singelstoten laten vervangen, maar verder heb ik er ook weinig onderhoud aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:15

Ik heb op mijn oude pony een massimo trail gehad (nieuwe eigenaren rijden daar ook nog steeds mee)
Echt een heerlijk zadel waar je alles mee kan doen. Ik reed er dressuur (wedstrijden) mee en Endurance.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:08

Ik heb hem sinds een paar maanden. Springen gaat goed, dressuur ook en buiten rijden al helemaal. Zit super fijn :).

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 14:47

Ik heb verder helemaal geen problemen met mijn zit, maar met bepaalde zadels word je gewoon meer in een stoelzitting gedwongen waardoor het lastiger is met lichtrijden. Ook kunnen bepaalde zadels je paard niet genoeg vrijheid geven om te kunnen doen wat je van hem vraagt.

Maar zo te horen zijn eigenlijk alle ervaringen met dit zadel positief, alhoewel ik dit wel al dacht toen ik er zelf op zat. Ik denk inderdaad dat mijn voorkeur uitgaat naar dit zadel, ook omdat de prijs kwaliteit verhouding heel goed is.

Maar zit je ook heel stevig in dit zadel, waardoor een bok of zijsprong goed uit te zitten is?

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:54

Wij hebben er 1 sinds een jaartje, wat een heerlijk zadel. We rijden er dressuur mee, rijden er mee buiten, springen, crossen, eigenlijk alles dus. Ik kan er goed in zitten en ook rare sprongen mee uitzitten, maar het is wel zo dat je losser zit dan een bij een dressuurzadel met een diepe zit en wrongen.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:27

Ik quote mezelf even vanuit een ander topic over massimo zadels.

Citaat:
Ik heb al ongeveer 7 jaar een massimo trail. Nooit problemen mee gehad, soepel leer maar ik onderhoud het wel goed. Het zadel is in 7 jaar 2 keer opgevuld. In het begin kraakte het heel erg en had blauwe blekken op mijn benen. Daar moet je even doorheen. Wat denk ik wel zo is bij het Trail zadel is dat je een goede zit moet hebben van jezelf. Ik rij er al 7 jaar op en zit netjes rechtop, maar mensen die er op zitten en het niet gewend zijn raken snel(ler) uit balans.

Ik doe er alles mee, een dressuur zadeldek vind ik overigens onder dit zadel het mooist ;) Ik vind het wel een aanrader :) Heb na een lange rit nog nooit zere billen gehad hahaha!

Caoilfhinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:32

Top zadel!! Heb die van mij nu 6 jaar. Zit heerlijk voor de lange ritten(endurance), geeft goed steun voor dressuur en je kan er ook mee springen. Daarnaast is het zadel tot een aantal boommaten te verstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:59

Ik vond het echt vreselijk zitten.
Doe mij maar de dressuurversie.

en voor de duidelijkheid,ik heb een prima onafhankelijke zit.
maar dit zadel zette me in stoelzit.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:13

Heerlijk zadel!
Ik gebruik nu alleen nog maar dit zadel, voor zowel de springles, dresuurles als de endurancewedstrijden.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:19

ik heb een massimo trail en ben er super blij mee!
De eigenaar van mijn verzorgpony had er eeb gekocht. Vond het zo'n fijn zadel voor lange ritten zit hij heel fijn en dressuur kan je er ook gewoon mee rijden!
Dus toen ik zelf een paard kocht wist ik zeker dat ik zo'n zelfde zadel wilde! Ik doe er alles mee. Rijd er mee buiten, rijd er dressuur mee, zelfs als een keer n wedstrijd gestart met het zadel en er ook al mee gesprongen.
Het kost wat maar ik vind het zeker het geld waard. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:39

Anoniem schreef:

Dat is vreemd, want het is gewoon een dressuurmodel. Het ligt echt aan jouw zit en houding.
Dan ben je vrees ik, toch te afhankelijk geworden door een dressuurzadel dat jou dwingt zo te zitten, zonder dat je een goede zit hebt van jezelf.

Bokken of wat dan ook, ik kan er goed mee uitzitten, ik zit er niet losser op of wat dan ook, het is een goed en fijn zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:43

Ik rij er TREC mee. Heb hem sinds een paar maanden. Fijn zadel.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:28

Voor mij is dit helaas niet HET zadel.
Veel vrienden rijden er met veel plezier mee maar voor mij is de twist te breed en liggen de kussens niet op de fijne plek voor als ik ermee wil springen (die komen dan net tegen de zijkant van mijn knieschijven te liggen)
Verder had ik de beugelriem ophanging liever verder naar achter gehad.
Ik heb inmiddels de nieuwe wintec endurance hier en die voldoet voor mij wel heel goed.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:43

Ook voor mij helaas niet zo'n geschikt zadel, erg jammer want m'n zadeltassen zaten er zo fijn (stevig) aan. Rondjes in de bak ging nog wel, maar springen werd bijna vliegen en lange afstanden is gebleven bij 6 km :+ Heb op dat zadel hetzelfde probleem als Gilbey, ook te breed en ik kom ook niet uit met m'n knieën bij de wrongen als ik wil springen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:27

Ragdollcat schreef:
Anoniem schreef:

Dat is vreemd, want het is gewoon een dressuurmodel. Het ligt echt aan jouw zit en houding.
Dan ben je vrees ik, toch te afhankelijk geworden door een dressuurzadel dat jou dwingt zo te zitten, zonder dat je een goede zit hebt van jezelf.

Bokken of wat dan ook, ik kan er goed mee uitzitten, ik zit er niet losser op of wat dan ook, het is een goed en fijn zadel.

jammer dat je zo bevooroordelend reageert.
Voor ik de trail probeerde heb ik boomloos gereden. Op eem dressuurzadel had ik zeker al 6 jaar niet meer gereden.
Ik heb ernstige rugklachten en mijn stuitje gebroken gehad,waardoor ik moeite heb met prettig zitten.
Toch zat ik op de boomloze zadels prima in balans,ik heb een keurige onafhankelijke zit.

Goed te lezen dat ik niet de enige ben die de trail niet prettig vind.
De dressuur had niet eens mijn interesse,tot ik hem probeerde...hij zit voor mij lekkerder dan de trail.
Prima toch.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:46

Sinds 2, 5 maand heb ik ook een massimo trail. Hiervoor een wintec isabel werth. Maar wat is de massimo trail vergeleken bij de isabel werth een heerlijk zadel, terwijl ik echt gek was met mijn isabel werth. Het zadel is heerlijk voor lange buiteritten maar je kan er ook fijn mee in de bak rijden. Ze zijn prijzig maar het geld echt waard.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:53

Hoi allemaal, ik heb een vraag over het Massimo Trail zadel en misschien kunnen jullie 'm beantwoorden? Er is een ouder model en inmiddels een nieuwer model als ik het goed begrepen heb, maar wat zijn de verschillen eigenlijk? Ik kan een nieuw exemplaar kopen, maar ook een tweedehands exemplaar (met exact dezelfde maten als ik nodig heb voor mijn paard), alleen vraag ik me af of het tweedehands zadel een ander model is, aangezien het meer ringen aan de achterkant bevestigd heeft zitten dan de nieuwe die ik heb gezien?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 17:18

Hier heb ik ook over gehoord, dat ze het model veranderd hebben. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze bij het nieuwe model de stijgbeugel bevestigingen naar voren gebracht hebben, alhoewel me dit wel erg raar lijkt aangezien je hierdoor is stoelzit gedwongen word.