Ik zag laatst op internet iets over de Sprenger KK Ultra en aangezien ik het bit vrij duur vindt, zou ik eerst even jullie ervaringen met dit bit willen lezen en van jullie weten of dit bit geschikt voor mijn paard kan zijn
Ik zal even de situatie vertellen:
Ik heb sinds augustus vorig jaar dit paard en na een tijdje kwamen we erachter dat ze veel pijn had van het bit, dus we zijn met haar naar de dierenarts geweest en die heeft gezien dat er stukjes los kaakbeen in de kaak zaten.
Dit is eruit gehaald en sinds april zijn we weer aan het rijden.
Ik rij sinds die tijd met een vrij dik dubbelgebroken watertrens.
Alleen merk ik dat ze zich aan de kant waar ze geopereerd is (links) ontzettend sterk wordt
Zelf houd ik gewoon licht contact met de mond, maar de laatste tijd wordt ze steeds sterker en trekt ze me echt de teugels uit de handen
Daardoor heeft ze zelfs haar eigen mondhoek open getrokken (links)
Dus nu met rijden laat ik haar helemaal los, want ik wil gewoon niet dat ze zichzelf weer pijn doet, maar zelfs als ik haar helemaal los laat, voel ik dat ze mij met heel veel kracht naar onder trekt
Dus ik heb het idee dat ze aan die kant wat gevoelig is gebleven (want voor de operatie was ze heel licht in de aanleuning)
Nu las ik dat het sprenger bit de druk op de tong legt en dus geen druk op het gehemelte ligt en dus ideaal zou zijn voor paarden met een gevoelige mond
Wie heeft er ervaring met dit bit of weet misschien of dit bit geschikt is voor mijn paard?