Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Resistance schreef:Niet gebruiken! Roest is giftig als je het binnenkrijgt, en kan in de mond van het paard gaan schuren. Ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe kopen.

Resistance schreef:Niet gebruiken! Roest is giftig als je het binnenkrijgt, en kan in de mond van het paard gaan schuren. Ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe kopen.
want ik zie vaak wel mensen die paarden hebben ook met geroeste bitten rijden maar ik wou het voor de zekerheid weten Leen_ schreef:Cola helpt goed tegen roest, een nachtje laten weken en dan met een schuursponsje alles eraf halen.
Maar een bit is toch meestal van RVS als het zilverkleurig is? Dat kan niet roesten, misschien als je een heel oud hebt.
LauLoveTosca schreef:Leen_ schreef:Cola helpt goed tegen roest, een nachtje laten weken en dan met een schuursponsje alles eraf halen.
Maar een bit is toch meestal van RVS als het zilverkleurig is? Dat kan niet roesten, misschien als je een heel oud hebt.
heb hem nu denk 3 maanden... en 3 keer gebruikt denk ik hij is zilverkleurig... ik kan wel foto sturen met waar de roest zit??
Viktor238 schreef:Ik zou, als j het geld ervoor hebt, gewoon ene nieuwe kopen. Anders een nacht in cola laten weken, goed eraf schrobben met water en dan in een bak wtare laten weken. Veel succses!!Resistance schreef:Niet gebruiken! Roest is giftig als je het binnenkrijgt, en kan in de mond van het paard gaan schuren. Ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe kopen.
Je kunt beter gewone cola gebruiken, in Light zit nameijk Aspartaam.
Viktor238 schreef:Wil je mij via PB een foto sturen? Dan help ik je verder!
Sjors schreef:Een dikker bit is vriendelijker dan een dunne
_Ashii_ schreef:LauLoveTosca schreef:
oh okee ik zal het zien haha waarom is dik vriendelijker als ik vragen mag?
die zijn minder scherp
voor zover ik weet, hoe smaller het bit hoe scherper hij is
Viktor238 schreef:Wil je dat?
LauLoveTosca schreef:okee ik probeer het eraf te krijgen en anders haal ik een nieuwewant ik zie vaak wel mensen die paarden hebben ook met geroeste bitten rijden maar ik wou het voor de zekerheid weten

Sjors schreef:Een dikker bit is vriendelijker dan een dunne