Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik wil gewoon echt een sidepull met leren neusriem, vraag is dus alleen 'koop ik een 'echte' of laat ik een neusriem voor in m'n hoofdstel maken en wat is het verschil.

Waarom heeft een sidepull die twee riempjes en maakt het uit als je die niet hebt. Ik wil dus idd een sidepull neusriem voor m'n westernhoofdstel laten maken, maar alleen als dat stabiel genoeg is en net zo goed werkt als een complete sidepull. Daar heb ik ook een mooie en betaalbare van gevonden, dus als ik nu hoor dat een losse neusriem toch echt minder fijn werkt, dan koop ik die.Francis schreef:Ziet er mooi gemaakt uit Cambiar maar idd.. die brede neusriem is hier dus ook een béétje 't probleem. Nog niet dramatisch, maar goed, ik rijd haar nog niet, lange-teugel alleen. Ik wil meer 'verfijning' en lichter met m'n hulpen kunnen zijn. Rope of rawhide wil ik niet, dat vind ik weer te scherp, dan zit rond genaaid leer daar dus tussenin was mijn redenering
Of wil je niet vaak wisselen? Als jij een mooi hoofdstel hebt wat mooi staat op het paard zou ik dat sowieso gebruiken als ik jou was
Logisch, van oorsprong is het een trainings-dingetje en niet 'voor de mooi'. Maar dat wil ik natuurlijk wel
)
)