Luchtgevuld zadel niet goed??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Luchtgevuld zadel niet goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:13

Vandaag kreeg ik een zeer negatieve reactie op het feit dat er op mijn paard een Wow ligt. Voor zover ik het goed begreep zou het vooral de bespiering van het paard teveel volgen. Niet helemaal recht bespierd, beetje lucht aan een kant erbij, probleem opgelost. Maar...dit werkt toch hetzelfde bij een wolgevuld zadel? Daar wordt toch net zo goed aan bijgevuld om iets passend te maken. Ben hierdoor wel gaan twijfelen over m'n zadel...

Paperboy

Re: Luchtgevuld zadel niet goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:56

Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen en dat is natuurlijk de mening van dierenarts en mijn eigen twijfel. Ik had een wow zadel, mijn paar is vorig jaar zomer in zijn rug gebeten door een ander paard na een aantal maanden werd hij gevoelig op de rug, hij is heel erg hard dus met rijden niets bijzonders gemerkt. Uiteindelijk naar de kliniek geweest in december (reed toe al niet meer) en daar contstateerde men een behoorlijke geiriteerde/beschadigde rugpees. Van de week na 2 x controle teruggeweest en gelukkig een prima scan dus we mogen weer gaan beginnen met alles. In de kliniek spraken ze wel hun twijfel uit over de wow, juist omdat er zoveel beweging in zit, wat ik zelf ook wel merk met rijden. De lucht verplaatst zich constant en dat zorgt voor onrust op de rug. Eigenlijk klonk dat best logisch in mijn oren. Een wol kussen is veel minder bewegelijk omdat het wol gewoon stil ligt. We weten niet zeker of de beet en of het zadel de oorzaak ik van de rugblessure, maar omdat de kliniek niet erg enthousiast is over het zadel staat hij nu te koop en koop ik weer een gewoon wolzadel. Of het nu klopt of niet ik heb er geen fijn gevoel meer bij en wil geen risico lopen dat de klachten weer terug komen, ben veel te blij dat het nu weer zo goed gaat! Dus voor mijn geen luchtgevuld kussen meer....... Maargoed bewijs heb ik niet....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:56