Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Meestal krijg je berichten in de zin van; waarom zou je hem gebruiken als je 't niet nodig hebt * hij houd de mond van je paard immers 'dichtgeklemd' * maar als je hem op het laatste gaatje doet zou het niet uit maken want dan heeft ie geen effect omdat ie loshangt
) Jackytje schreef:Ik heb onlangs ook een mexicaanse gekocht, aangezien mijn paard zich erg sterk kan maken en ik het gewoon eens wou proberen op aanraden van kennissen. Zij vond het hier niet fijn allesinds, liep constant met haar hoofd te schudden en merkte geen verschil met mijn huidige hoofdstel (simpel hoofdstelletje met neusriem met eigenlijk geen functie)
Het hangt een beetje van paard tot paard af denk ik, het is een beetje wikken en wegen om te zien wat het beste bij jou en je paard past. Als je kan, zou ik hem eerst eens testen voordat je hem koopt. (Ik heb er dus een gekocht en nu ligt het hier maar..)
Geryon schreef:Jackytje schreef:Ik heb onlangs ook een mexicaanse gekocht, aangezien mijn paard zich erg sterk kan maken en ik het gewoon eens wou proberen op aanraden van kennissen. Zij vond het hier niet fijn allesinds, liep constant met haar hoofd te schudden en merkte geen verschil met mijn huidige hoofdstel (simpel hoofdstelletje met neusriem met eigenlijk geen functie)
Het hangt een beetje van paard tot paard af denk ik, het is een beetje wikken en wegen om te zien wat het beste bij jou en je paard past. Als je kan, zou ik hem eerst eens testen voordat je hem koopt. (Ik heb er dus een gekocht en nu ligt het hier maar..)
Wat apart dat ze zo reageerde. Had je hem dan strak gedaan? Of te laag oid. Dat lijkt me eerder. En waarom dacht je dat het zou helpen bij je probleem dan?
Maar het blijkt dus toch niets voor ons te zijn. (Ik had het ook gekocht als tijdelijke oplossing, het zou rijtechnisch opgelost worden, aangezien ik toen geen rijbak noch instructrice gevonden had. Ik rijd anders enkel buiten)