ik zal eerst even het probleem uitleggen.
me paardje is extreem gevoelig voor hoefzweren , en heeft tussen iedere bekapping eigenlijk wel 1 of meerdere hoefzweren. nu ze een peesblessure had en stil stond, zag ik ook minder hoefzweren enkels kwam het voor , maar verder niet.
om bij de wei te komen ( waar ze 24.7 staan ) moeten we over een pad gemaakt van stukgeslagen dakpannen. nu was ze even uit logeren geweest, en toen ze weer terug kwam, je raad het al.. op 3 benen... hoefzweer. na een dag gelukkig geknapt maar met de stank bleef helaas een lichte kreupelheid. paar dagen later weer stank, en kreupelheid over. ze gaat straks weer naar de hoefsmid en ik verwacht ook dat deze minstens 2 hoefzweren in haar hoef vind. ( ze gaan er gelukkig nooit naar boven uit, ze komen altijd door de zool )
nu heb ik dus ontdekt dat als ze over dit pad loopt ze dus hoefzweren krijgt ( dakpannen resten die prikken in zool... is ergens ook wel logisch )
maar... ze heeft ook een extreem stijle hoef. omdat haar pezen dit niet aankunnen ( Echt recht naar benenden ) wordt ze iedere bekapbeurt weer rechtgezet. ze is in 1 x naar beneden gezet door da's hoefsmid omdat zoals ze stond echt niet te doen was. nu ze weer bekapt moet worden is haar hoef weer stijler. als ze bekapt is is haar hoef weer normaal. welke hoefschoen zou dan om alle 2 passen ?
na zoeken vond ik alleen deze;
Easy Care
wel vervelend zeg dat je paard dit constant heeft na bekappen? is er geen andere oplossing voor? ijzers met zooltjes bijv? misschien dat ze dan geen hoefzweren krijgt? verder kan ik je niet helpen met een hoefschoen, misschien dat je hoefsmid daar wat meer over weet?
) vind ik dan ook niks. ga mischien 1x in de 2 maand uit het land nu.