Mijn vraag is dus hoeveel smaller is je zit met een gewoon Engels boomzadel in tegenstelling tot een boomloos zadel ? In mijn geval een barefoot London zonder vps.
Dit wil ik weten ivm het volgende probleem :
2,5 jaar geleden ben ik bevallen van mijn zoontje, bevalling ging niet al te soepeltjes....of eigenlijk te soepel
Tot overmaat van ramp werd ik na mijn bevalling ook nog eens ziek (bijnieren werken niet meer goed) met de daar bijbehorende problemen. Met medicijnen gaat het nu redelijk goed, alleen blijven mijn spieren met rijden erg tegen werken en dan met name mijn heupen / bekken. Bij een ongeplande beweging schiet er gewoon een pijnscheut door m'n heup, waarna ik echt m'n beugel uit moet doen om m'n been even naar voren en omhoog moet trekken voor ik weer verder kan.....
Op mijn merrie (brede tinker merrie van 1.56) ligt momenteel een barefoot London, heerlijk zadel voor m'n bevalling, maar als ik nu een half uurtje "gehobbeld" hebt (rijden kan ik het echt even niet noemen) loop ik minimaal 3 dagen met pijn in m'n heup rond...
Zelf heb ik het idee dat dit komt omdat ik te breed moet zitten.
Dus ik vroeg me af hoeveel breder zit je uiteindelijk echt ? Ik wil het rijden dol graag weer oppakken na 3 jaar, maar ik heb het idee dat dat niet gaat lukken met dit zadel....
Ik zou evt. een wintec zadel op haar kunnen passen, hier hebben we voor we over gingen naar boomloos ook jaren mee gereden, echter weet ik niet zeker of deze goed past omdat het een ander model is (deze is met cair en mijn vorige had gewoon wol gevulde kussens) en het zadel is ook nog eens van mijn tinker hengst, waar mijn schoonzusje momenteel mee rijd. (Dus continu dat zadel pakken als het zou passen is ook niet echt een optie) De boommaat is iig wel dezelfde (witte boom)
Qua breedte is mijn merrie (zeker nu
) net wat breder dan mijn (jongere) hengst, dus op mn hengst rijden met de wintec krijg ik niet echt een goed vergelijkingsbeeld van lijkt mij....