Heeft iemand enig idee of de maten verschillen van een dubbelgebroken water of bus trens? Ik bedoel 'valt' een 13.5 water trens hetzelfde als een bustrens? Ik heb nu een watertrens 13.5 maar vind hem iets smal. Ik wil een dubbelgebroken bustrens gaan kopen maar twijfel over de maat. Als die bustrens nu anders valt dan zou ik gewoon 13.5 nodig hebben. En ja ik zou ook kunnen kopen en passen maar wil hem bestellen op agradi en dan is ff ruilen lastig.
Zelf wil ik een watertrens altijd minimaal een halve maat groter. Maar ik vind een watertrens sowieso niks. Dus ik zou inderdaad waarschijnlijk een 13.5 doen, mits het echt maar net iets smal is bij de watertrens. Ruilen mag bij bitten vaak sowieso niet omdat hij in de mond van het paard moet gaan om te passen.
Bustrensen vallen vaker ruimer, omdat je dan geen gedoe hebt met velletjes tussen bit en de ring. Die mag dan ook gewoon netjes aansluiten. Ik denk, tenzij je watertrens echt veel te klein is, dat je het beste de zelfde maat kunt aanschaffen.
TamaraFloor
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 17:26
Hij is niet heel smal echt een klein beetje krap. Dus denk dat ik voor 13.5 ga!