Christ Iberica

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Christ Iberica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 19:54

Hallo allemaal,

Ik wil vanavond de bbp Iberica bestellen, nu zie ik dat de ponymaat ruglengte 60 cm heeft en de full 65 cm. Mijn gewone zadel is 55 cm dus ik denk dat ik beter de ponymaat kan nemen van 60 cm, bladlengte is verder gelijk.
De ponymaat is tot broekmaat 42 (ik heb 40), twijfel toch nog een beetje.

Wie heeft ook de ponymaat maar dan voor een paard?

Mrijn

Re: Christ Iberica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:16

Ik had welliswaar niet de Iberica, maar de buterfly in ponymaat en die is echt behoorlijk groot!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:30

Danjewel Mrijn, pfff zit zo te twijfelen..... Ik vind 65 cm rug zo lang, maar van de pony's zijn de bladen weer 5cm per zijde korter. Ik heb een Noordzweed dus breed paard ben bang dat de bladen dan weer zo kort zijn......

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:15

Lastig! Je kunt dus nergens passen of proberen? Ik weet nog wel dat ik de butterfly uit de doos haalde en echt niet kon geloven dat het een pony maat was, zo groot. Maar, op mijn paard viel dat reuze mee. Misschien als je paard flink breed is en niet te kort op zijn pootjes staat, dat de paardenmaat ook prima is. De langte van de pad is alleen van belang voor het zicht. Hij drukt nergens us last heeft je paard er niet van. De vraag is alleen of jij voldoende opgesloten zit voor je gevoel.

Om je keuze wellicht nog wat lastiger te maken, ik heb uiteindelijk mijn butterfly verkocht en er een zoutewelle voor terug gekocht. Het is een kwestie van smaak, maar ik vind hem zoveel mooier! http://www.zoutewellebarebackpad.nl/sho ... Medium.php

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 18:30

Oh Mrijn die is zeker ook erg mooi zeg!
Maar ik blijf toch bij de iberica, heb maar besloten voor de ponymaat heb verschillende foto's gezien van flinke paarden waar de ponymaat netjes op lag. Zelf met mijn maat 38/40 moet het ook geen probleem zijn, en een beetje opgesloten tussen de voor en achterkant is wel prettig vind ik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:15

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 20:46

Kinke, toevalling had ik net de zoekfunctie ingetikt, ben me al aan het inlezen! Dankjewel :D
Staan veel leuke foto's van paarden met pad!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:58

Heb hem vandaag ook net ontvangen, hij is echt ontzettend mooi en zacht :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:18

Gaaf welke maat en kleur heb jij genomen? Ik heb zojuist de ponymaat besteld, de paard vond ik toch wat te lang op de rug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:29

De ponymaat Butterfly heeft dezelfde maat zitting als de paardenmaat Iberica :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:01

Ik heb een dikke kont, dus ik moest de grootste bestellen :) Gelukkig heb ik een paard wat geen korte rug heeft (heb ook 1 die wel kort is)
Heb een bruine Iberica gekozen, vind ik mooi op een wit of bruin paard.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 16:40

Leuk, ik moet nog even wachten uiterlijk half juli als het goed is, ik heb een antraciet/zwart gekozen op mijn bruine paard met zwarte manen en zwarte staart en sokken :D .

Vond het wel een gok de ponymaat, maar ik zag in het topic van Christ iberica hier op bokt, nog een Noordzweed met een ponymaat.....helaas was de foto niet meer zichtbaar maar iedereen vond het mooi staan. Ik heb broekmaat 40 soms 38 dus ik hoop en denk dat het moet passeen.

Kinke heb je er al mee gereden?