Weeral zadeltopic- zadelverkoper wil niet komen controleren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Weeral zadeltopic- zadelverkoper wil niet komen controleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:01

Ik vraag me af hoeveel zadeltopics ik nog zal maken...

Ik heb al een aantal zadels via proffesionele MSFC (ofzo) laten aanmeten. Dit is slecht afgelopen.
Zadel bleek toch niet te passen. Een andere MSFC laten komen die eigenlijk gewoon de andere in bescherming nam en zei dat het zadel wel past, terwijl je het zadel gewoon zag bewegen!! En een paard die niet goed kan loslaten!

Dus na dat laatste bezoek zadel toch niet meer gebruikt en gewoon de paardenwinkel gebeld om op de ouderwetse manier zadel aan te meten.
Dit ging goed, meteen verschil! Kon zelf ook meteen zien dat het paste! Vroeger zag ik wel dat iets niet 100% goed lag, maar kon mijn vinger er niet opleggen. Maar nu was het duidelijk het is goed!

Ondertussen heeft mijn paard een blessure gehad, de zadelverkoper/passer was als ik net begon op te bouwen toevallig op stal voor een aanschaf van zadel voor iemand anders. Even gevraagd als hij nog eens wou kijken. Het zadel lag nog goed.
Gevraagd wat mijn schuld was, maar was niets aangezien hij al voor iemand anders op stal was. Als hij speciaal moet komen vraagt hij wel wat zei hij. Oke geen probleem.

Ondertussen heb ik al een 2 maand bezig en eindelijk krijgt mijn paard spieren! We waren hierop voorzien en hebben hierdoor ook een bates met verwisselbare boom gekocht.

Ik voel dat het zadel net aan de schoft iets begint te spannen. Het zadel komt wel nog niet omhoog vanvoor.
Ook spant het niet als hij los ligt. Enkel aangesingeld. Misschien maak ik mij zorgen om niets?

Dus ik bel om een afspraak te maken om zadel te controleren, vallen ze daar volledig uit de lucht. Dat doen wij niet hoor mevrouw... Ik leg uit de situatie hierboven. Ik krijg de zadelpasser aan de lijn. Aaah neen dat doen we niet. Enkel als er nieuwe zadels aangekocht worden. Ik bel je wel als ik in de buurt ben. Maar zal niet de eerste 3 weken zijn.

Jah,... -O-

Dus nu mijn vraag ik weet dat er boommeters van Wintec op de markt zijn, zou ik dit kopen? En zelf even meten als de boom nog goed is? Of zou ik halsoverkop een andere zadelpasser laten komen... Heb met de meeste eigenlijk geen goede ervaring. Maar ja... Wil wel weten als mijn zadel wel of niet goed is nog.

Flevolander

Re: Weeral zadeltopic- zadelverkoper wil niet komen controleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:06

Rare actie.. neem toch aan dat ze er meer tegen aan lopen dat de paarden van hun klanten veranderen en dat er aanpassingen nodig zijn? Misschien kan je nogmaals bellen en aangegeven dat je graag gewoon een controle consult wilt en hier best voor wilt betalen?

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:15

Indd Flevolander Ik ging er ook echt vanuit dat hij gewoon langsging tegen vergoeding...
Heb het ook zo gevraagd hoor dat ik gerust wou betalen, maar dan nog enkel als hij in de buurt is om een zadel te verkopen.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:51

Hai, ik heb ook een Bates met verwisselbare kopijzers. Je kunt die kleurenmeter kopen, zet hem dan neer net achter de schouders (twee an drie vinders breed) van je paard om de juiste kleur af te lezen.
De kleur die er aangegeven wordt kan je dan halen bij de ruitersportzaak en er in zetten. Ik heb er ondertussen handigheid in gekregen en binnen 10 minuten is het kopijzer veranderd. Gewoon doen en kijk (lees luister) naar je paard. Die geeft echt wel aan of het zadel goed ligt of niet.

Succes!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 14:28

Paard doet eigenlijk wel nog normaal. Heeft nog nooit zo goed gelopen als nu. Maar voorkom liever dan dat ik genees.
Ik was het ook aan het denken gewoon zo'n boommeter van wintec halen...
Maar dan als de boom moet worden aangepast, dat kan makkelijk in de winkel. Maar ik ben dan nog niet 100% zeker als er achteraan niets bij of minder moet daar zit ik een beetje mee

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 16:23

Heb alvast de boommeter besteld. Zaterdag kan ik erom.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:58

Heb dus ondertussen staan meten met de boommeter...
Vind het moeilijk... Ik denk als ik het goed gedaan heb dat ze net tussen boommaat normaal ( zwart) en 1 tje hoger (blauw) zit... Recht op de lijn.
Dus wat nu. Toch laten veranderen? Ben ik dan zeker dat de rest goed blijft?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:02

Dus wat nu? Die zadelpasser achter z'n reet aan zitten dat ie langskomt! Als je niet zeker bent, niet aan gaan lopen klooien. Als je paard spiertjes krijgt, kan het heel goed zijn dat er ergens anders ook iets niet meer helemaal past. Dat moet dus ook gecontroleerd worden. Ik vind het super van je dat je daargeld aan uitgeeft, geef ze de kost die het niet doen en met niet goed passende zadels rijden. Om zich vervolgens te verbazen dat paard uiteindelijk kapot is, niet lekker loopt, geblesseerd raakt... +:)+

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 07:52

Haha Gamblerscup. Dusja zo gezegt zo gedaan. Maar hij kwam dus niet.
Heb een andere zadelwinkel/passer gecontacteerd via mail. In de hoop dat ze binnenkort in de buurt zijn. Want je verwacht niet dat ze speciaal voor een zadel die niet van hen komt een ritje maken.
Maar toch wel hoor! Super blij met de service. Gisteren zijn ze langs geweest en er zit een boom breder in.
Was wel een twijfelgeval. Zit net tussenin. Moet er nu op letten dat het zadel niet teveel zakt anders zullen ze de kussens beetje moeten opvullen.