De zadelmaker is geweest en hij heeft een zadel achter gelaten om uit te proberen. Dit betreft een Black Jack (volgens mij is dat van JC?) met boommaat 31, maar deze heeft hij geperst. De eerste week lag het zadel prima maar uiteindelijk zakte het toch teveel op de schoft.
Vervolgens is hij weer langs geweest om te persen maar toch vond ik weer dat hij redelijk ver doorzakte na een half uurtje rijden. We hebben het zadel nog een tijdje gehouden voor er weer een afspraak gemaakt kon worden en in die tijd heb ik met een bontje gereden (die iets te klein was maar je moet toch wat..)
Afgelopen dinsdag heb ik hem gebeld en hij zou vrijdag weer langs komen om verder te kijken. Hij had nog geen nieuw zadel, wel een op het ook maar die zou erg hard zijn. Het is wel de bedoeling dat ik er fijn mee kan rijden en ik heb liever een zacht zadel dus dat gaat niet door.
Afijn we hadden op marktplaats een nieuw zadel van KR gezien met een leuke korting. Dit is al een smalle boommaat en volgens haar zou die geperst kunnen worden. Deze hebben we opgehaald en mochten we even passen. Deze lag zodra ik er op ging zitten ook op de schoft.
Zadelmaker erbij gehad en hij durfde het zelf niet aan om te persen zei die. Stiekem vind ik dit een beetje vreemd omdat hij dat met het andere zadel wel gedaan heeft. Hij vond de Black Jack wel redelijk liggen, en met bontje lag het volgens hem helemaal prima. Zijn voorstel is nu dit zadel te houden en er een echt goed bontje onder te leggen zodat ze net iets meer ruimte heeft. Overigens mag ik dit zadel een hele tijd uitproberen zonder ook maar iets te betalen.
We hebben de KR teruggebracht en die vrouw gaf aan het zadel door haar eigen zadelmaker te willen laten persen en dan garant zou willen staan . Als het zadel dan nog niet zou passen zou ze gewoon een wat smaller zadel hebben om door te verkopen. (Dit overigens op eigen kosten). Op zich vind ik dit ook een fijn aanbod omdat ik liever een zadel heb wat past zonder bontje. Echter ben ik bang dat die geperste boom dan terug gaat lopen, net als met de Black Jack. En dan is het zadel natuurlijk al verkocht.
Wij willen geen 100% nieuw duur zadel kopen omdat de eigenaar het betaald maar hij er verder eigenlijk niet zelf mee rijdt. Hij vind het leuk als ik goed kan springen maar ons budget houdt wel op rond de 600. We hebben al vele zadels op haar gehad en het is echt moeilijk om een goed passend smal zadel te vinden, vandaar dat dit nu onze opties zijn. Sorry voor het wat lange verhaal maar ik denk dat het wat makkelijker oordelen is met alle informatie er bij
De vraag: wat zouden jullie doen?