Mijn paard heeft het gisteren voor elkaar gekregen d'r hoofdstel te slopen. Ik denk dat ze onderweg naar de bak in de teugel is gaan staan en toen d'r kop omhoog heeft getrokken, want de teugel is bij de gesp kapot en aan beide kanten is het kopstuk bij de bakstukken afgescheurd. De ene op de gesp en de andere helemaal bovenaan.
De teugels hebben nog voldoende ruimte om nog één keer een gaatje bij te prikken, maar het kopstuk is echt beyond repair. Nou was het geen goedkoop hoofdstel en aangezien de rest nog goed is (en ik mijn smaak en kwaliteitseisen ken) heeft het eigenlijk mijn voorkeur een nieuw kopstuk te kopen. Ik ben al aan het googelen geweest en ik kom alleen maar eigen merk kopstukken tegen van diverse grote ruitersportzaken, maar ik wil het liefst een kopstuk van hetzelfde merk als het hoofdstel.
Wie weet of er aan losse onderdelen te komen is en zo ja waar ik dan ongeveer aan moet denken qua prijs? Het is verder gewoon een simpel hoofdstel met niet al te brede aansnoerneusriem zonder opvallende stiksels of steentjes of andere onzin.