ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:48

Picassox schreef:
Ik heb m'n Tribal besteld! :):)

Man, wat een geld, maar ik denk dat het het dubbel en dwars waard is. Aankomende week krijg ik hopelijk een demozadel, want ik moet tot eind juli wachten op mijn eigen zadel. Spannend! :)

Heb je nog lak genomen?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:50

Nee, geen lak. Vond het wel heel mooi, maar ietwat modegevoelig...

Lisanne1988

Berichten: 99
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:03

Ik ga volgende week naar Nijkerk ben echt heel benieuwd naar wat ze aanraden. Vind zelf het type Barok erg mooi.. Goed om te lezen dat er eigenlijk alleen positieve ervaringen zijn! Zag nu ook dat ze deze zadels leveren bij trixsports in castricum wat 15 min van mijn huis ligt maar daar lees ik nog erg weinig over. Dan toch maar even een ritje maken met paard maar dan weet ik wel zeker dat het goed is!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:00

Spannend zeg! Hoop dat het wat wordt! :)

Ik moet nog 7 weken wachten. Heb inmiddels een demozadel waar ik tijdelijk mee kan rijden.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:11

Ik dacht ook voor een Tribal te gaan, maar helaas kon ik er niet goed in zitten (twee keer aan mijn rug geopereerd). Je zit aardig dicht op je paard op een Tribal en daardoor kreeg ik het idee dat mijn smalle merrietje een hele brede tinker was geworden. Uiteindelijk heb ik een Schumacher besteld bij Herman. Over Country Mill en de service van Herman ben ik echt super tevreden! En mijn erg kritische prinses onder de erwt was wel blij onder de Tribal.

Lisanne1988

Berichten: 99
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:41

Vandaag geweest! Super service. Herman had een nieuw model binnen wat erg paste bij wat ik zocht. Nu 2 weken testen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:41

Ik heb toch een lak achterkant alsnog genomen. :D

Ik kon het niet laten! Haha... Tja, als je dan toch zo'n duur zadel koopt, mag hij ook gelijk maar mooi zijn.

rhapsody_do

Berichten: 626
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:04

Heb sinds 19 juli mijn eigen Tribal met een monoblad gekocht bij Country Mill. Heb daarvoor het zadel mogen proberen en mogen gebruiken zolang mijn zadel in de maak was. Heb het suede zitvlak en kniewrongen behouden en een zilveren biesje. Verkorte zweetbladen, diepste zit en dikke wrongen.
Twijfelde ook over een lak achterkant omdat ik ook lak op mijn laarzen en hoofdstel heb maar heb het niet gedaan omdat ik bang ben dat ik dat over een tijdje niet meer leuk vind en dan andere spullen koop dan vervang ik mijn zadel niet zo makkelijk. :)

Wel heel blij met de vooruitgang. Mijn paard liep driekwart jaar al niet fijn meer en na een week met de Tribal ben ik op wedstrijd gegaan en met 2 dikke winstpunten thuis gekomen en een veel werkbaarder paard onder me! In die maanden de punten gehaald om over te mogen naar het ZZ-licht en nu volop bezig met de trainingen daarvoor!

Ik las dat iemand een hele tijd geleden vroeg hoe de singelstoten zitten. Je hebt je kussens, die zijn bij de schouder korten dan anders en zitten met klittenband aan je zweetblad vast. De voorste singelstoot komt als het ware uit je zweetblad onder de wrong, voor het V-systeem zit er een soort 'zakje' aan je zweetblad genaaid aan de binnenkant zodat hij tot aan het ijzeren V-systeem wel bedekt is met een dun laagje leer en de gehele riem (na het V stuk) loopt los onder je zadel over je dekje.
Zo'n mono blad is wel echt een uitvinding. De eerste week schrok ik af en toe wel omdat je duidelijk meer voelt! Nu zo gewend dat ik nooit meer anders zou willen!

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:42

Lisanne1988 schreef:
Ik ga volgende week naar Nijkerk ben echt heel benieuwd naar wat ze aanraden. Vind zelf het type Barok erg mooi.. Goed om te lezen dat er eigenlijk alleen positieve ervaringen zijn! Zag nu ook dat ze deze zadels leveren bij trixsports in castricum wat 15 min van mijn huis ligt maar daar lees ik nog erg weinig over. Dan toch maar even een ritje maken met paard maar dan weet ik wel zeker dat het goed is!



ietwat laat :D maar TrixSports werkt zeer nauw samen met country Mill, je kan dus daar prima je zadel kopen en gebruik maken van de kennis en kunde van Country Mill.

GJ9

Berichten: 4472
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:01

Leuk om te lezen dat er steeds meer enthousiaste Tribal gebruikers bij komen!
Ik heb er ook nog steeds geen spijt van.

Rhapsody, dat is wel heel gaaf, zo'n veoruitgang!

Lisanne, welk model is dat? Staat er een plaatje van op de Tribal site?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:51

Met de levering van mijn Tribal zadel is het een en ander mis gegaan (fabrieksfout) maar dit is meer dan netjes opgelost. Echt klasse van Country Mill! Ik heb het 'verkeerde' zadel - die overigens wel goed lag op m'n paard - meegekregen en is op haar aangepast. Nu mag ik wachten op mijn nieuwe zadel, die zij kostenloos voor mij opnieuw bestellen. Een buitengewoon goede service!

Ik heb de standaard Tribal met witte rand, verkort zweetblad, extra diepe zit (dieper dan standaard mogelijk is), lak achterkant, verkorte kniewrongen, buffelleren zitvlak en kniestukken en gewalst buffelleer over de rest van het zadel. Ik kan niet wachten tot 'ie binnen is! :D

Lisanne1988

Berichten: 99
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:16

na veel pech en vertraging gister zadel laten passen.. was een heel ander zadel (andere kussens andere wrongen (veel minder wrong) had gevraagd om suede zitvlak en wrong en geen suede) dan bestelt... grrrrrrrr weer 4/5 weken wachten dus.. Hopelijk 3e keer scheepsrecht maar mn vertrouwen in countrymill is wel sterk afgenomen door slecht op de hoogte te worden gehouden etc..

@ingh je hebt helemaal gelijk! Zij is gisteren bij mij geweest om het zadel uit eindelijk te passen. Zeer leuke vrouw waar ik op dit moment veel meer vertrouwen in heb dan Herman.

Hoop dat ik achteraf weer positief kan praten!

staat nog geen foto op de site! wanneer ik het zadel binnen heb zal ik foto posten.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:58

Lisanne1988 schreef:
na veel pech en vertraging gister zadel laten passen.. was een heel ander zadel (andere kussens andere wrongen (veel minder wrong) had gevraagd om suede zitvlak en wrong en geen suede) dan bestelt... grrrrrrrr weer 4/5 weken wachten dus.. Hopelijk 3e keer scheepsrecht maar mn vertrouwen in countrymill is wel sterk afgenomen door slecht op de hoogte te worden gehouden etc..


Dit had ik precies hetzelfde... Maar uiteindelijk heel netjes opgelost!

Lisanne1988

Berichten: 99
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:48

Vind het alleen zo jammer dat het wordt afgeschoven op druk druk... Zadel was binnen en had pas over een maand een gaatje op een zaterdag. Omdat wij daar niet mee akkoord gingen is uiteindelijk Trixsport langs geweest omdat die bij ons in de buurt zit en die kreeg dus even alles over dr heen.. Moet wel zeggen dat ik erg blij met haar ben en heb wel het gevoel dat zij het gaat oplossen. Naja max. 5 weken en moet zeggen dat ik nu wel eindelijk keurig werd teruggebeld door Herman zoals afgesproken. Dat is al een stap in de goede richting. Nu gewoon geduldig afwachten :).

rhapsody_do

Berichten: 626
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: lelystad

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:32

Herman is in die periode ook op vakantie geweest dames, is ook een mens en wil ook graag van zijn vakantie kunnen genieten :o kan dan helaas geen zadels doen

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:38

Precies. Ik heb - naast die fabrieksfout waar Country Mill niets aan kon doen - niets aan te merken op hun service. Ze zijn netjes, snel en weten waar ze het over hebben.

Lisanne1988

Berichten: 99
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:50

@Rhapsody_do dat snap ik ook wel. maar ik blijf een klant.. ik kan mijn klanten ook niet afschepen met ja druk druk druk. dat is het laatste wat ik wil horen. Ben ook sindsdien goed op de hoogte gehouden en goed geinformeerd ! dus het is gewoon even wachten en ja je kan gewoon een keer pech hebben!

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:07

Hoewel een wat ouder topic, toch relevant: ik heb sinds vrijdag een tribal springzadel op proef en ik moet zeggen, dat bevalt heel goed. :D

Hoe blijven jullie zadels en wat is de te verwachten levertijd?

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 11:15

Ik ben nog steeds heel erg tevreden. Vrijdag komt de zadelmaker m'n zadel weer checken. Levertijd weet ik zo niet meer.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:16

Levertijd is momenteel vrij lang, omdat ze zo ontzettend gewild zijn. Ik meen nu 11 of 12 weken levertijd.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:30

De mijne is nu een jaar of 3 oud en nog helemaal goed, weinig slijtage terwijl ie toch dagelijks gebruikt wordt. Levertijden weet ik nu niets van..

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:10

Oh dat is mooi om te horen! Ik moet een springzadel hebben maar dat is natuurlijk dezelfde kwaliteit. Hoe deden jullie dat met samenstellen? Heeft de zadelmaker dan verschillende stalen bv?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:14

Hij heeft een set leersoorten en kleuren, zodat je kunt voelen en zien. Het model van het zadel, zoals de diepte van de zit etc bepaal je in overleg.

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:17

Ik heb inmiddels ook mijn zadel. Ik heb wel erg lang moeten wachten, ik heb het zadel eind augustus besteld, en had hem pas half december. Maar er was ook iets fout gegaan, ik geloof in de fabriek.
Ondanks dat is het, het wachten dubbel en dwars waard geweest; ik heb echt een heerlijk zadel. Hij zit echt super en mijn paard loopt er ook super fijn onder. Verder is het zadel gemaakt van een wat stugeren soort leer wat ik echt ideaal vindt, je blijft daardoor beter zitten en je zit minder snel krasjes. :)
En het leer blijft tot nu toe heel mooi.

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:49

wauw, ik lees bijna alleen maar positieve reacties over Tribal zadels. Komt country mill ook aan huis zadels aanmeten? of moet je altijd gewoon daarheen om ook zadels te kunnen testen? :)