ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:54

12 uur. En jij?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:06

15 uur, hij offert z'n pauze op voor je!

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:23

wwillemijn schreef:
15 uur, hij offert z'n pauze op voor je!

8-) *D :o

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:29

Hello! ik heb tijd terug al in het topic gereageerd geloof ik, kan ook zijn dat er meerdere zijn natuurlijk.

ik heb 2 jaar geleden vol goede moed een tribal aan laten meten door trixsport.
Helaas heb ik heel wat ellende gehad en hebben ze vorig jaar t laatste stukje service verleend om m op de mm nauwkeurig goed te krijgen op paard zijn rug..
sinds andere instructie blijf ik in galop mega me paard in de weg te blijven zitten ( in iedergeval sinds nieuwe instructie bewust er vna zijn dat ik m in de weg zit!)

Nu heb ik haar sella zadel geleend en galop is opeens geen probleem meer.. voor paard niet en voor mij niet en geen stress onrust en rare race capriolen.
na even goed gekeken en vergeleken te hebben.. is de 17,5 VEELSTE groot voor mij. en blijven mijn dekjes schuiven :'(
best wel teleurgesteld dat na 2 jaar en best wat ellende en de halve tijd m al kwijt te zijn geweest naar engeland.. dat het alsnog niet goed aangemeten is.. want op maat gemaakt moet toch voor paard en ruiter goed zijn!? of zie ik dit verkeerd..

wat is jullie ervaring met het aanmeten op jullie als ruiter??

Countrymill morgen maar eens bellen. op mail wordt niet gereageerd!

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 05:29

Ed, mijn ervaring is dat je idd het beste kan bellen.

Maatwerk voor ruiter en paard moet natuurlijk ook wel echt maatwerk zijn en naar tevredenheid van zowel paard als ruiter. Dat ben ik helemaal met je eens.

Hopelijk kan de Countrymill je helpen ;)

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:22

Ed, onze tribal was niet passend te krijgen voor paard en ruiter. Daardoor een ander zadel laten aanmeten (albion) bij CM waar zowel ruiter als paard onwijs blij mee zijn.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:55

Als ik naar de voorkant van de boom van het zadel van m'n merrie kijk dan lijkt de vorm zoals op onderstaand plaatje. Waardoor hij rond de schoft te krap ligt, maar bij de punten te wijd is. Stel ze zouden dit gaan shimmen dan blijft ie alsnog te krap om de schoft en zal het zadel alleen maar meer achterover gaan liggen lijkt me. Dus ik ben heel benieuwd morgen.

Vooral naar linkertak kijken, kreeg de rechter niet gelijk :+

Afbeelding

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:56

@ ED:Misschien eens proberen om met een bontje over de zitting te rijden? Als het probleem echt een te grote maat is, zou je meteen verbetering moeten bemerken.

@vWillemijn: bij het zadel voor mijn merrie was in eerste instantie ook zo'n V-kopijzer gebruikt. Dat vond ze niet fijn en ze kreeg er zelfs last van. Er is toen een U-vormig kopijzer ingezet en daar had ze wel vrede mee. Maar: ander merk zadel, geen Tribal.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:03

Was dat een merk waarvan kopijzer standaard verwisselbaar is?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:16

V vorm van wintec en thorowgood gaat wel goed. De tribal lijkt ook geen v boom, maar echt zoals getekend.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:55

Nee, het betreft een Sommer, helemaal op maat gemaakt. Standaard zit daar een (min of meer) V-vormig kopijzer in, maar voor paarden met hoge en brede schoft is er een XWide-versie, die dus meer de U-vorm heeft. Kopijzer is verder traploos en ongelimiteerd te verstellen, maar daar verander je natuurlijk niet de basisvorm mee. In eerste instantie dus een standaard kopijzer en toen mijn merrie daar verkeerd op reageerde is er (als service van de zaak) een ander kopijzer ingezet.

Bij beide uitvoeringen wijzen de boompunten trouwens wel iets naar buiten en naar achteren

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:20

Succes morgen Gail! Zie de foto's wel voorbij komen her en der :D

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:25

counrtymill gesproken en ze willen er alles aandoen om een geschikte oplossing te vinden voor paard en ruiter.
heel vriendelijk te woord gestaan en MEGA service als je het mij vraagt na 2 jaar van afleveren van t zadel ..

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:21

Zo, net terug van countrymill. Van kwart voor 3 tot 18.15 daar geweest met de paarden. Daarna 1,5 uur file gehad pffff! Maar goed! Alles voor het goede doel!

Het zadel van mn merrie was qua boom perfect (zadel uit elkaar gehaald en 'bloot' op de rug bekeken). Het zat hem in de kussens. De vulling vooraan en middenin te vol gevuld. Dus alle wol eruit en nieuw wol erin, de kussens zijn zo vlak mogelijk gehouden. Zadel lag weer in balans op de rug. Weer gereden en had m'n paard terug van toen we het zadel net een paar weken hadden! Lekker los in dr lijf (voor zover dat was na maand niet rijden), zocht zelf weer verbinding, zakte makkelijk vanuit de schoft lang en laag en sprong net goed gekantelde bekken super voorwaarts aan in galop. En niet naar voren geschoven :-) Weer helemaal blij mee!

Zadel van mn ruin is optisch scheef inderdaad. Boom is recht. Ook dit zadel is helemaal uit elkaar gehaald en 'bloot' op paard gelegd. De boom rockte nogal. Dit is er middels shims uit gehaald. Volgende week krijg ik beide zadels terug. En het leenzadel van mn ruin mag ik een paar weken erbij houden, wanneer ik dan twijfel of iets rijtechnisch is, of aan het zadel kan liggen dan kan ik dat gelijk checken. Echt super! Wij zijn weer blij en kunnen weer slapen en rijden *\o/*

pantarhei

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:38

Klinkt goed Willemijn, duim voor je

Rocamor

Berichten: 10977
Geregistreerd: 21-11-02

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:46

Klinkt goed. Fijn dat je merrie zo snel weer netjes oppakte

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:01

Aah superfijn voor je willemijn!!

Saaams

Berichten: 13297
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:09

Wauw zo fijn! Lang gewacht maar toch kunnen oplossen. Ik ga duimen Willemijn dat je zadel gezeur nu voorgoed over is

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:32

Dank jullie :-) kan niet wachten tot m'n beide zadels terug zijn! M'n merrie voelde echt heel fijn. En ben heel benieuwd naar m'n ruin met de boom helemaal op maat gemaakt!

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:23

Hoe gaat het nu willemijn?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:34

Merrie gaat top! Loopt weer super onder haar zadel en haar bespiering verandert weer terug naar hoe ze was voor alle ellende begon. De vulling van het leenzadel van mn ruin is inmiddels ingezakt en hij wil er nu niet meer onder lopen. Kan ook kloppen, want er zit dezelfde boom in als mn eigen zadel dat nu met shims aangepast is naar zijn rug. Dus ik rijd hem momenteel niet, en hoop heel hard dat Herman mn zadel snel klaar heeft. Hij had er nog 5 uur werk in zitten. Daarna komt hij met zadel naar mn stal toe om beide zadels te checken op de paarden.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:46

wat fijn dat hij naar jou toe komt, hopelijk ook snel de ruin weer goed!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:39

Maandag zadel van mn ruin teruggekregen. Alles is weer mooi recht gemaakt. Alleen het zweetblad links ligt nog iets verder naar achteren dan de rechter. Helaas liep mn paard er meteen niet fijn onder weg. dinsdag met leenzadel gereden en daaronder liep hij wel weer fijn. Vandaag tijdens les het zadel nog een kans gegeven, maar bij het aandraven oren in de nek, staart zwiepen en moest hem met mn hand naar beneden rijden, terwijl hij juist heel makkelijk over de rug loopt altijd. Dit nog 5 minuten aangezien en getest op beide kanten. Midden in zo'n zure bui het zadel gewisseld voor het leenzadel en toen had ik mn paard weer terug. Moet hem daarmee wel rijden met een schoftpadje omdat de vuilling aan de voorkant ingezakt is waardoor het nu wat wijd is. Zadel vandaag teruggebracht naar CM, iig om dat zweetblad te laten fixen. Maar ik denk niet dat dat de reden is dat hij er niet onder wil lopen. Dat ook laten weten. Dus ik ben benieuwd op de reactie van CM hierop. Herman had al wel aangegeven dat mocht ie er niet onder willen lopen we voor een ander zadel moeten kijken, eventueel een nieuwe bestellen. Wat mij betreft mogen ze kijken hoe zij het leenzadel vinden liggen en houden we dat zadel. Ben het inmiddels wel een beetje zat dat gedoe met zadels.... Gelukkig doen ze erg hun best! Als alles straks opgelost is gaat er een mooie slagroomtaart die kant op, maar voor nu wachten we het maar weer af. Ik kan gelukkig wel blijven rijden nu met Baldur.

Rocamor

Berichten: 10977
Geregistreerd: 21-11-02

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:50

Het is ook wel bijna een gebed zonder eind zeg. En je doet al zoveel voor je paarden (zadels, singels, bitten, hoofdstellen etc).

Wel service dat CM zo steeds blijft meedenken.

wat ik wel vreemd vind, is dat ze een zadel meegeven waar een zweetblad verder naar achteren ligt. de ruiter gaat dan automatisch wat scheef / gedraaid zitten.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:57

Het lijkt recht te zijn, maar zodra ik ga zitten trekt het weer naar achteren. Toen ik het zadel op paard zag liggen was ik helemaal blij dat het recht was! Maar helaas. Ze kunnen het wel fixen denk ik. Maar paard vindt t zadel gewoon niet fijn. Ondanks dat het nu toch echt helemaal naar z'n rug gemaakt is....

En ja, ik doe inderdaad veel qua comfort voor mn paard. Soms vraag ik me af waarom, want vroeger kocht ik gewoon een zadel in de goede boommaat en keek verder niet hoe het lag (gebrek aan kennis) en leek het allemaal goed te gaan. Maar ja, ik voel nu ook veel meer dan toen haha!