ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:14

De mijne staat net in bestelling, ik moet nog zo'n 7 weken wachten.

Ik had eerst een zilvere bies, maar dat slijt zo enorm hard. Dus voor een cognac gegaan :D

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:33

Cognac ook heel mooi denk ik Peelie!

Mijne is gisteravond meegenomen door astrid. Zadel piept en kraakt maar nog meer als dat ie eerst deed.
en boom iets te smal nu gemaakt waardoor die iets teveel naar achter kiept.
Weekje even geen zadel
maar gelukkig hebben we trixsport cup en sta ik 4 dagen te fotograferen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:05

Afgelopen zaterdag zou ik dan eindelijk mijn nieuwe Tribal Dressuur Close contact gaan ophalen, maar helaas was ik niet happy met mijn nieuwe Tribal (close contact). Ik wou juist een zadel type Custom met een gedwongen zit, zodat ik als een huis kon zitten. Ik had zelf een Dressuur Classic en daar zat ik steviger in dan in de Dressuur Close contact.

De wrong vond ik persoonlijk niet dik genoeg en de zit was ook helemaal niet diep en ik had veel te veel bewegingsvrijheid in het zadel. Paard was ook niet helemaal blij met me in de galop (kwam gewoon stuk omhoog uit mijn zadel). Gelukkig gaat Herman nu op zoek naar een nieuw zadel wat wel geschikt is voor mij :) Super service! Wordt misschien een Albion Revelation of Anatomic, dus geen Tribal meer.

MarjanB

Berichten: 16568
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:08

AnneOmie schreef:
Afgelopen zaterdag zou ik dan eindelijk mijn nieuwe Tribal Dressuur Close contact gaan ophalen, maar helaas was ik niet happy met mijn nieuwe Tribal (close contact). Ik wou juist een zadel type Custom met een gedwongen zit, zodat ik als een huis kon zitten. Ik had zelf een Dressuur Classic en daar zat ik steviger in dan in de Dressuur Close contact.

De wrong vond ik persoonlijk niet dik genoeg en de zit was ook helemaal niet diep en ik had veel te veel bewegingsvrijheid in het zadel. Paard was ook niet helemaal blij met me in de galop (kwam gewoon stuk omhoog uit mijn zadel). Gelukkig gaat Herman nu op zoek naar een nieuw zadel wat wel geschikt is voor mij :) Super service! Wordt misschien een Albion Revelation of Anatomic, dus geen Tribal meer.



Ik weet niet welke maat je nodig hebt maar ik heb een demo triball met hele diepe zit en dikke wrongen. Die gaat de 10e terug naar Herman omdat ik juist nu minder diep wil :+

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:38

Hahaha ruilen? :P Ik wou juist een hele diepe zit en dat is deze gewoon niet. Lijkt meer op een renzadel := Heb je ook een close contact?

MarjanB

Berichten: 16568
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:51

Jup :) met buffel leer op zitting en verder ook ruw leer en lak achterkant. Het is een 17,5 inch nu smalle boom maar kan geloof ik nog breder naar wat ik begreep.

Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:57

Hoelang hebben jullie gewacht op het zadel? Wij hebben er nu een leenzadel op liggen maar deze past niet meer en zou opgevuld moeten worden. Zadel ligt dusdanig slecht dat we er ook niet meer mee kunnen rijden. Al een aantal keer gebeld maar dan is de zadelmaker weg, ziek of druk en worden we terug gebeld wat niet gebeurd.
Is overigens country Mill.

MarjanB

Berichten: 16568
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:22

Blijven bellen en mail sturen naar Herman.. Hij is mega druk wat ik begreep.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 04:27

Goede zadelmakers hebben veel klandizie. Herman doet zelf vaak niet de telefoontjes, maar de meiden die in de winkel staan. Gewoon zelf nog een keertje bellen. Ze zijn echt de beroerdste niet. Of een mailtje sturen, die wordt altijd binnen een paar dagen beantwoord.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:09

@Peelie: Dat is nu juist het probleem. De 'meiden' in de winkel bellen niet terug (zoals beloofd), geven geen antwoord, sturen je juist door naar Herman etc.
Ik betaal veel geld en verwacht daar wel service en klantgerichtheid voor terug. Maar misschien is dat te hoopvol gedacht van mij :o

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:20

Tjah, een beetje actie van jou kant kan ook geen kwaad. Ze werken zich uit de naad en het gebeurt idd wel eens dat ze vergeten te bellen.

Echter, als jij ze gewoon even een belletje doet, ze er op aanspreekt dat je een paar keer niet terug gebeld bent als afgesproken, dan gaan ze verder door het vuur voor je.

Als je ze niet laat weten wat je dwars zit, zullen zij het ook nooit weten. Imo komt het van twee kanten.

Maargoed, dat zal een verschil in aanpak zijn. Ik weet iig dat ze bij de countrymill alles voor mij doen, er zelfs slechter op verdienen (of zelfs helemaal niet) om de klant te gemoed te komen.

Dus, gewoon nog een keer bellen. Blijf vriendelijk, leg de situatie uit, dan komt het echt wel goed. Maar gaan zitten mokken gaat niks veranderen.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:18

Ik wacht nu bijna 2 maanden op mijn zadel. Er was gezegd dat het minimaal 2 maanden zou duren, voor mezelf heb ik er minimaal een maand bij opgeteld. Ik denk niet dat de winkel invloed uit kan oefenen op de leveringsduur. Heb geduld....
Ik heb wel het geluk dat het leenzadel goed ligt. Misschien kan je vragen of je een ander leenzadel kan krijgen?

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:29

Er werd bij mij gezegd +/- 10 weken levertijd..
dit waren er uiteindelijk 15 door kerstvakantie en feestdagen ertussen..

De winkel kan er idd niks aan doen dat de levertijd langer duurt!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:36

Peelie schreef:
Tjah, een beetje actie van jou kant kan ook geen kwaad. Ze werken zich uit de naad en het gebeurt idd wel eens dat ze vergeten te bellen.

Echter, als jij ze gewoon even een belletje doet, ze er op aanspreekt dat je een paar keer niet terug gebeld bent als afgesproken, dan gaan ze verder door het vuur voor je.

Als je ze niet laat weten wat je dwars zit, zullen zij het ook nooit weten. Imo komt het van twee kanten.

Maargoed, dat zal een verschil in aanpak zijn. Ik weet iig dat ze bij de countrymill alles voor mij doen, er zelfs slechter op verdienen (of zelfs helemaal niet) om de klant te gemoed te komen.

Dus, gewoon nog een keer bellen. Blijf vriendelijk, leg de situatie uit, dan komt het echt wel goed. Maar gaan zitten mokken gaat niks veranderen.


Precies mijn idee.

Bij mij hebben ze er ook alles aan gedaan om service te blijven verlenen. Ik had een 18" inch zadel besteld met buffelleer en teruggesneden zweetblad. Uiteindelijk was er het een en ander wat er niet aan klopte. Ik mocht het nieuwe zadel houden totdat ik een nieuwe kreeg en kreeg gratis extra opties op het zadel die ik anders niet had kunnen betalen! Ik vond dat echt petje af, daarom ga ik altijd naar hen toe.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:45

Picassox, dit Is mijn ervaring ook. Ik Had pertie laarzen besteld. Helemaal maatwerk. Uiteindelijk 22 weken op gewacht omdat Petrie enorm liep te prutsen. Ik Had de helft van de laarzen al betaald en heb uiteindelijk nog maar 100 euro hoeven bijleggen op laarzen van 650 euro! Je kan mij niet vertellen dat de countrymill daar nog iets op verdiend, de basislaars Is al duurder.

Verder ben ik laatst 2x heen en weer gereden om een leen zadel weg te brengen en op de halen. Krijg ik een mooi dek cadeau voor de moeite.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden die ik kan noemen. Maargoed lucifertje denkt er blijkbaar anders over. En dat Is prima. Maar veel verder gaat ze er niet mee komen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:21

Lucifertje, ik zou anders even een email sturen en anders afspraak maken om naar je leenzadel te laten kijken! Herman is idd heel erg druk. Ik heb zo'n dikke 5 maanden op mijn Tribal gewacht. De levertijd was dus best lang. Tribal is uiteindelijk weer terug gegaan naar Herman (ik zat er zelf niet goed in) en ik heb nu een Albion Revelation zadel van Herman om uit te proberen. Als deze bevalt gaat Herman die voor me bestellen :)

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:47

Peelie schreef:
Picassox, dit Is mijn ervaring ook. Ik Had pertie laarzen besteld. Helemaal maatwerk. Uiteindelijk 22 weken op gewacht omdat Petrie enorm liep te prutsen. Ik Had de helft van de laarzen al betaald en heb uiteindelijk nog maar 100 euro hoeven bijleggen op laarzen van 650 euro! Je kan mij niet vertellen dat de countrymill daar nog iets op verdiend, de basislaars Is al duurder.

Verder ben ik laatst 2x heen en weer gereden om een leen zadel weg te brengen en op de halen. Krijg ik een mooi dek cadeau voor de moeite.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden die ik kan noemen. Maargoed lucifertje denkt er blijkbaar anders over. En dat Is prima. Maar veel verder gaat ze er niet mee komen.


Even een snelle reactie, maar wat jij nu typt is een aanname die je niet kan en mag doen gezien het feit dat je niet weet wat wij al gecommuniceerd hebben. Dat ze het oplossen en goede service bieden zal kloppen gezien jullie verhalen en ervaringen. Die wij overigens ook gehoord hebben daardoor voor CM gekozen hebben. Echter is de communicatie van hun kant op dit moment 0.0. Dat is vervelend.

syenna_s

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-02-13

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:00

ik hoefde maar 6 weken te wachten!:) Had hem op 7 maart besteld.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:49

Zadel was kwijt ;-) nu opgelost nadat we langs zijn gegaan. Zoals gedacht en uit de ervaringen ook goed opgelost!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:55

Fijn dat het is opgelost Lucifertje! Heb je het zadel al, of moet je het nog ophalen?

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:23

Nee zadel is nog niet gevonden maar voor vrijdag staat wel de pasafspraak gepland. Had al 2 weken binnen moeten zijn ;-)

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:22

Mn zadel is binnen :D

Ik wil hem nu nu nu halen! :D man, ik voel me net een klein kind zo enthousiast ben ik :P

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:04

Door jullie word ik nu ook ongeduldig! :+

Hoe is je zadel Lucifertje?

MarjanB

Berichten: 16568
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:13

Ik heb die van mij vorige week ingeruild :) Niet omdat ik het zadel niet fijn vond maar mn paard was 2 boommaten gegroeid en mn portemonnee was niet toereikend dus heb nu een crown.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:07

Vanavond om komt Herman om het zadel aan te passen. Ik ben zo benieuwd!
Ik zal daarna even een update plaatsen :)