ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:35

Mooi zadel idd! :j
Ik heb een fairfax singel geprobeerd bij mn tribal zadel, maar 2 paarden begonnen er op te protesteren, nu heb ik een tribal singel en die bevalt heel goed!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:39

Ik wacht helaas nog steeds op mijn nieuwe Tribal... Als het goed is zou hij een deze dagen binnen moeten komen, had alleen begrepen dat Herman nu zelf met vakantie is. Ik begin nu toch wel beetje ongeduldig te worden! Ik heb zelf ook een Tribal singel en dat vind ik een hele fijne singel, een aanrader!

Lisanne1988

Berichten: 99
Geregistreerd: 22-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:30

Nou hopelijk kan je snel genieten van je nieuwe zadel Annemiek.

Alhoewel mijn huidige Tribal zadel echt heerlijk zit... ga ik weer verder met het zadeldrama deel 3. na slechte ervaringen met verkeerde zadel en trixsports was nu alles perfect opgelost door Herman en kon ik genieten van mijn perfecte Tribal. tot een blessure van mijn paard..
(hij is nog smaller geworden dan hij al was in deze 3 maanden). Allereerst ben ik vol lof over Herman en Countrymill. Het is echt super snel opgepakt en Herman heeft een ander type zadel (iedergeval ander type kussens) aangemeten voor mijn paard. Rijdt nu op mijn zadel met een dikke pad tot het nieuwe zadel er is.
Welk model? geen idee! Na 2 uur passen zakte de moed een beetje in mijn schoenen maar gelukkig het juiste model gevonden!

Super service en kan niet wachten op mijn nieuwe zadel!

Anoniem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:36

Ik heb 2 tribal zadels, zowel een dressuur als een spring. Ik ben er super blij mee! Zitten allebei heerlijk.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:57

Ik hoop het ook Lisanne :D :P

Succes alvast met je nieuwe zadel, hoop dat het bij jou sneller gaat dan bij mij :P

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:02

Ik huur nogsteeds een zadel bij Herman, omdat ik een 4-jarige heb die nog erg aan het groeien is.

Ik hoop volgend jaar of over anderhalf jaar een nieuwe Tribal aan te laten meten. Ik ben nu al aan het nadenken over de kleur... Ik wil sowieso een lakachterkant, diepe zit met buffelleer en verkorte zweetbladen, maar die kleur... Tja... Ik vind bruin ontzettend mooi, maar weet gewoon niet of het mooi is op mijn paard. Herman heeft ook nog eens heel veel soorten bruin voor de zadels... Pffff ik weet het nog niet!

Gaat trouwens om een aangemeten zadel voor George Clooney in mijn profiel (geloof eerste foto). Wat vinden jullie?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:14

Voor een bruine zou ik echt een zwart zadel nemen!

Anoniem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:37

Voor een dressuur zadel zou ik ook zwart nemen. Vind bruin alleen mooi voor spring zadels

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:45

Ik heb sinds maandag een tribal zadel (dressuur, bruin) die ik aan proberen ben. Ik heb er gemende gevoelens over. Het ene moment vind ik mn paard heel fijn lopen, het andere moment gaat hij gewoon poedersuiker... Maar mn paard is zo scheef geworden van het vorige zadel, dat hij ook niet altijd goed kan gaan.

Vandaag had ik iig erg lekker gereden en liet hij heel mooie stukken zien. Ik moet zelf nog erg zoeken in dit zadel, al vind ik het wel lekker zitten!

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:05

Ik heb vandaag mn tribal besteld. Een zwarte, zilvere bies. Lynz wrong.

Ik heb een vraagje aan jullie, die ben ik vergeten te stellen bij de cm. Kan de wrong ook hoger net zoals de lepel van het zadel?

Dus als er bijv standaard 5cm wrong op zit dat je er 6 of 7 van maakt?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:09

Ja dat kan! :j

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:47

Top, dankjewel. Ik heb er nog even een email achteraan gestuurd. :D

Over ongeveer 8 weken zal mijn nieuwe zadel er zijn. Een zwarte met een zilvere bies. Ik ben zo benieuwd.

Ik twijfel nog een beetje of ik een suède zitting wil. Iemand hier die dat heeft een hoe bevalt dat ?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:03

Ik had een buffelleren zitting, beviel echt heel goed! Je zit echt lekker 'vast' zonder bewegingsvrijheid te verliezen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:04

Ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan ik... ik wacht nu al bijna 15 weken! :(

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:00

He he ik heb eindelijk een datum! Zaterdag 27 juni a.s. ga ik mijn zadel bij Herman ophalen :D Nog 3.5 week geduld, maar heb nu in ieder geval een datum om naar toe te leven :D Ik heb het nieuwste model (type Custom) en daardoor duurde het blijkbaar langer.

Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:35

Gaaf, wel een foto plaatsen hier he :D

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:23

Ik lees even mee. Inmiddels heb ik 7 verschillende zadel's gehad voor 1 paard, en is van mijn huidige zadel het kussen kanaal te smal (pas te horen gekregen nadat ik alweer een andere zadelmaker heb laten komen)en de vorm van de boom volgt de rug niet mooi. Daarom denk ik erover na om een zadel op maat te laten maken.

Moet je het zadel in 1 x afrekenen? of vooraf een deel, en als het zadel geleverd wordt?.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:05

Je kan het in delen doen! Doe ik ook.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:20

In maximaal 3 delen, dus houdt dan alsnog rekening met grote bedragen...

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:10

Ik doe het is 4, maar ik heb wel al een behoorlijk deel aanbetaald met het inleveren van mijn "oude" zadel.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:30

I.v.m de leeftijd van mijn paard, en 2 - 3 x per week een bijrijdster heb ik besloten om voor een tweedehands te gaan bij Country mill of een nieuwe Anatomica of Albion als die goed te krijgen zijn op mijn paard. Omdat ik het nergens terug kan vinden vraag ik het maar in dit topic. Hoe verloopt zo'n pas service? Gaan ze eerst de rug van je paard op meten, of een kale boom erop leggen? Of worden er gelijk zadel's opgelegd die ze daar hebben liggen?.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:49

Eerst kale boom en paard in beweging bekijken aan de hand. Daarna gaan ze pas zadels passen die aansluiten bij die kale boom en bij type paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:51

elmiran schreef:
I.v.m de leeftijd van mijn paard, en 2 - 3 x per week een bijrijdster heb ik besloten om voor een tweedehands te gaan bij Country mill of een nieuwe Anatomica of Albion als die goed te krijgen zijn op mijn paard. Omdat ik het nergens terug kan vinden vraag ik het maar in dit topic. Hoe verloopt zo'n pas service? Gaan ze eerst de rug van je paard op meten, of een kale boom erop leggen? Of worden er gelijk zadel's opgelegd die ze daar hebben liggen?.


Bij de countrymill bekijken ze eerst je paard. Doen een paar buig testjes (hoe makkelijk ze het bekken kunnen kantelen en of ze makkelijke de rug bol kunnen maken). Hier houden ze een score van bij zodat wanneer je (bijv.) een jaar later terug komt kunt vergelijken.
Dan moet je soms nog een keer aan de hand een rechte lijn stappen om te kijken of je paard goed in het spoor loopt.

Daarna beginnen ze met het meten van een kale boom. En daarna gaan ze opzoek naar zadels die geschikt zouden kunnen zijn. Deze vullen ze altijd eerst een beetje op maat zodat je een goed beeld krijgt van een zadel. Even rijden met de zadels welke het fijnst zit en het best ligt. En als je heb gekozen maken ze het zadel precies passend.
Evt. kun je nog een zadeldruk meting laten doen, maar dat is vooral om te zien of jij als ruiter recht zit. Wel erg leuk trouwens :)

Alles bij elkaar ben je vaak toch wel 1,5 uur verder.

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:09

Ik meld me!
Ik heb sinds Januari mijn eigen en daarvoor ruim 13 weken een leenzadel gehad.
Via Trixsport (Astrid Beentjes) Super service.

Afgelopen week controle gehad of die nog goed lag, opgevuld en vanochtend kwam ze hem weer ophalen..
Boom is iet wat ruimer dan nodig is... kreeg net al een belletje, vanavond weer passen en rijden en kijken wat t dan doet.

Kom van een Kentaur zadel af die veelste hard was..
WERELD VAN VERSCHIL, paard kan momenteel beter en sneller door t lijf lopen en heeft eindelijk schouder vrijheid en gat ook echt strekken nu!


Tribal zadel de classic genomen, zwart normaal maar met Blauwe bies!
Zal vandeweek even foto maken!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:54

Ben benieuwd naar je foto's Ed_Pin! Ik heb zelf weer een Tribal met een zilveren bies besteld, met aan achterkant lak. Overmorgen kan ik hem eindelijk ophalen! Het is een close contact, nieuwste model (type Custom) met van die dikke kniewrongen en diepe zit. Ben heel erg benieuwd. Ik zal nog foto's maken. Ik ga altijd naar Herman van de Countrymill en ben ik super tevreden over!