Br ec-hand hulpteugel? Ervaringen en meningen gevraagd!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kim1987kim

Br ec-hand hulpteugel? Ervaringen en meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 14:39

Ik zag op Facebook voorbij komen dat er wat mensen een ec-hand hulpteugel hadden gewonnen en toen ging ik maar eens kijken wat dat dan was.

Mijn interesse is gewekt en ik denk er serieus over na om dit ding aan te schaffen. Wat zijn jullie meningen/ ervaringen hiermee?

Hier gaat het dus om:

http://www.agradi.nl/br-teugelhulp-ec-h ... -zwart.htm

Alvast bedankt!

Melisding

Re: Br ec-hand hulpteugel? Ervaringen en meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:27

Ik ken alleen iemand die ermee rijdt omdat zij zelf een beperking (veel slappere spieren aan een kant) heeft. Voor haar werkt het perfect.
Verder weet ik dat ze verboden zijn op wedstrijden, dus als je graag wedstrijden wilt rijden dan zou ik zelf meer gaan oefenen met 'normale' teugels.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:30

Ik vind het een nieuwe uitvinding voor de mens om lui te zijn/geen "gevoel" te ontwikkelen.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 16:34

S_en_Z schreef:
Ik vind het een nieuwe uitvinding voor de mens om lui te zijn/geen "gevoel" te ontwikkelen.

Vind dat n beetje kort door de bocht. Ik ben huis heel erg bezig om m'n paard goed op 2 teugels te rijden, altijd al belangrijk gevonden. Mij lijkt dit juist een mooi controle middel!

Ik neem aan dat dit niet is toegestaan op wedstrijd. Is ook niet de bedoeling volgens mij. T is in mijn ogen een trainingshulp die je kan gebruiken, maar niet de bedoeling om er afhankelijk van te worden ( dat is mijn idee/interpretatie van hoe het zou moeten werken)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:37

Ik denk dat je er juist veel meer naar beneden gaat kijken, terwijl je moet leren voelen.

Kijken en voelen gaan niet samen zei mijn instructrice ooit.

TS ik zeg niet dat JIJ lui bent. Maar eerlijk is eerlijk. Ik ga ook geen boek lezen als ik een opstel van internet kan downloaden. Met mij vele anderen die dit ook zo zien.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 16:44

Daar zit dan weer wel wat in inderdaad... Had ik nog niet aan gedacht!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:52

je gevoel zegt soms heel iets anders dan de werkelijkheid!

Het heeft niets kijken te maken, maar met constateren of je gevoel ook overeenkomt met de werkelijkheid.

Ik ken ze wel, van de zitsimulator, op de simulator zitten ook teugels en ter info hebben ze die dingen erop gezet zodat je ziet of je onbewust de ene teugel niet strakker hebt dan de ander of dat je teveel op de teugels hangt etc.
Het is leuk om uit te vinden waar je aan moet werken, maar permanent zou ik ze niet gebruiken. Meer ter controle eens in de zoveel tijd of je gevoel en de werkelijkheid nog overeenkomen.

Ik zou er niet in investeren, maar bij mij kwamen er ook geen gekke dingen naar boven, gelijke goede teugeldruk op beide handen.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:04

Mijn idee is het ook om te gebruiken als controle middel. En wie zegt dat je zelf moet kijken naar die teugels. Het kan ook heel hulp zaam zijn tijdens je lessen. Dan kijk je niet zelf maar kan je instructeur een extra controle middel gebruiken om te kijken of je wel echt je paard op 2 teugels hebt. Want laten we eerlijk zijn, soms denk jij en je instructeur dat je gelijke druk hebt op 2 teugels, tot je instructeur zelf een keer op jou paard klimt, dan voelt het soms anders dan dat het er uit ziet.

Maar om er nu altijd mee te rijden, nee dat zie ik niet echt voor me.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 17:13

Ja ik twijfel om die reden ook een beetje. Ben niet van plan om er altijd mee te rijden, denk dat je dan wel dat naar beneden kijken ontwikkeld, maar gewoon eens in de 2 maanden ofzo. Dan issie weer wel vrij duur maarja, k heb wel meer nutteloze dingen gekocht voor m'n paarden haha, kan dit er ook nog wel bij