Boomzadel voor haflinger met weinig schoft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xMathilde

Boomzadel voor haflinger met weinig schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 09:59

Ik weet dat er al veel topics zijn over zadels voor haflingers, maar toch heb ik nog niet echt een antwoord op mijn vragen gevonden.
Ik heb een haflinger van 10 jaar, rijd niet intensief met hem. Ik rijd ongeveer 1 keer in de twee weken op hem, en 9 van de 10 keer is dat een buitenrit. Niet ontzettend veel dus. Ook schommelt hij nogal met zijn gewicht, nu op het moment is hij weer aan de bolle kant omdat hij 24/7 op de wei staat. In de winter valt hij wat af en is hij weer goed op gewicht. Erg veel schoft heeft hij niet.
Op het moment heb ik een 5 jaar oud Harry's Horse VZH zadel. Heb er een wijde en medium boom bij. Het schuift naar links en rechts, maar niet naar voor of achter. Ik ben het helemaal beu, het lijkt nooit goed te liggen. Daarom wil ik graag een ander zadel, maar welk?!

Omdat ik dus niet vaak rijd, het kan ook voor komen dat hij een maand stil staat, wil ik liefst geen ontzettend duur zadel, heb een studentenbudget, mijn grens ligt ongeveer bij 800,- euro. Het hoeft geen nieuw zadel te zijn, tweede hands in goede staat is zeker ook prima. Graag heb ik een boomzadel, en eentje die aan te passen is of ook goed blijft liggen in verschillende seizoenen, gezien schommelend gewicht van de haflinger. Welke heb jij of zou je mij aanraden?

Volgende vraag, weet iemand een goede zadelmaker in de buurt van Zeeland, Zeeuws-Vlaanderen? Ze zijn schaars heb ik het idee.

Alvast bedankt!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:11

Ik heb er een thorowgood cob zadel op liggen. Speciaal voor bredere paarden. Dit zadel heeft verschillende bomen en is aanpasbaar.

Woody2015

Re: Boomzadel voor haflinger met weinig schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:30

Massimo en bij minder budget idd Thorowgood Cob

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:32

Zaldi en dan bij voorkeur met flair zodat je de kussens kan aanpassen op het gewicht van je paard.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:58

hoi,

ik heb misschien wel een oplossing voor je: mijn thorrowgood T6 cob. is te koop ;-)
Het lag eerst op mijn tonnetjeronde trekpaard merrie, maar paard is verkocht en heb nu een ander zadel op mijn fries.
Door de verwisselbare boom kon ik het zadel ook aan haar heel goed aanpassen (zij schommelde ook veel in zomer tov winter door de volle weide), maar met dit zadel was dat heel makkelijk.
Mocht je interesse hebben in t zadel pb me maar.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:25

Ik dacht dat de Wintec 500 goed ligt op paarden zoals Haflingers :) Mijn keuze is toen toch echt voor een boomloos gegaan, niet duur en vormt altijd heel mooi mee met het paard!