[WN] Ervaringen met deze goedkope 32-plaid bosal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen met deze goedkope 32-plaid bosal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:32

Net kwam ik deze bosal tegen bij Just Western:
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 9651b.aspx
Ik heb veel gelezen over de bosals en ik ben ervan op de hoogte dan een goede bosal zo veel mogelijk plaids heeft. En dat dit ook best wat kan kosten.
Echter kost deze maar €69, van rawhide en 32-voudig gevlochten. Klopt deze prijs-kwaliteit verhouding wel? Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bosal?

Even voor de duidelijkheid: ik ben (nog) niet van plan om een bosal aan te schaffen, maar ik houd de Nederlandse markt hiervoor wel een beetje in de gaten omdat ik een bosal wel een hele fijne optoming vind. Heb op het moment alleen geen paard om er één voor te kopen :o

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:38

Van het weekend voor een goede kwaliteit werk bosal $200 dollar betaald (1/2", 16 plt). En die zag er goed uit. Voor 69 euro zou ik zeggen dat de kwaliteit niet super zal zijn, maar dat weet je pas echt als je de bosal in je handen hebt.

Anoniem

Re: Ervaringen met deze goedkope 32-plaid bosal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:46

Dat was dus ook mijn gedachte :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:13

Ik denk dat om te beginnen dit een hele redelijke bosal is. Het verschil in kwaliteit kun je idd alleen met de hand voelen en het is jammer dat er hier niet bij staat waarvan het binnenwerk gemaakt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:19

Ik denk dat ik toch even ga mailen voor de maat en het binnenwerk. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben :+ misschien help ik er nog mensen mee die op zoek zijn naar een bosal :j

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:00

Normaal begin je met een 5/8'' , maar als dit een goede deal is ......,neem wel een goede maan haar mecate er bij, staart of mix werkt je echt tegen, verder, weet goed hoe en wat je er mee doet, of zoek een instructeur/trainer die weet hoe het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:27

Ik heb ondertussen al antwoord terug :) Ze wisten het niet zeker dus ze hebben mijn vraag naar de leverancier gestuurd. De bosal is geheel van rawhide, dus ook de kern. De breedte is 18 cm en de lengte 28 cm, aan de binnenkant gemeten.

Wat denken jullie ervan? Een redelijke bosal voor een leuk prijsje of zal er toch een addertje onder het gras zitten gezien de prijs?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:52

Om dat te beoordelen moet je de bosal toch voelen. Dus naar de winkel of laten opsturen en als het niet bevalt retourneren?

In europa weet ik dat http://www.yveshirschy.ch (zwitserland) wel redelijk goed weet wat hij verkoopt qua kwaliteit van bosals etc.