Westernzadel laten aanpassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

Westernzadel laten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 19:05

Zoals de titel al zegt wil ik mijn westernzadel laten aanpassen..
Om mijn zadel schematisch te schetsen bestaat het uit '3 lagen' : 1e laag is de onderkant met bont, een soort '2e laag' waar het zitvlak weer op vast zit, en dan nog een ' 3e laag' het (om zo te zeggen) omhoogstaande zitvlak.

Spoiler:
Okee duidelijk :')

Maar mijn zadel is te lang voor mijn haf, en drukt op haar lendenen. Dus ik wil mijn zadel laten aanpassen (als dat mogelijk is) om van de onderkant (1e laag) die een paar cm 'uitsteekt' wat eraf te laten halen zodat het niet op haar lendenen drukt..
Okee lastig voor te stellen :') Dus toch maar even foto uploaden? :D
Afbeelding

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, Kan dit? (of ben ik nu heel onrealistisch?)

Duhelo

Re: Westernzadel laten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:19

dit hangt er vooral vanaf of de boom op haar lendenen drukt, of gewoon het uitstekende stuk leer.
in het laatste geval kun je dit laten bijsnijden zodat het zadel korter wordt. Of het mooi gaat worden met je tooling is iets anders, dat zal de zadelmaker wel kunnen zeggen.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 19:41

Duhelo schreef:
dit hangt er vooral vanaf of de boom op haar lendenen drukt, of gewoon het uitstekende stuk leer.
in het laatste geval kun je dit laten bijsnijden zodat het zadel korter wordt. Of het mooi gaat worden met je tooling is iets anders, dat zal de zadelmaker wel kunnen zeggen.

Het uitstekende stuk leer ;)

Diaz

Re: Westernzadel laten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:22

Je kunt de skirt laten inkorten, elke tuigmaker zal dit bij dit zadel kunnen doen

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:57

De skirts kunnen inderdaad korter gemaakt worden, maar ik zou me geen zorgen maken over de lengte ervan.
Wel over de lengte, vorm, kwaliteit en wijdte van de boom, want die is bepalend voor een juiste pasvorm en comfort voor het paard.
En dat is nu precies moeitelijk te zien en te voelen met een zadel dat in elkaar zit.
Bij interesse, graag een pb.