er is mij een 2e hands billy cook zadel aangeboden, dit zadel is in goede staat maar is wel al erg oud. ze had het over 20 jaar oud, waarvan het zadel 6 jaar op zolder heeft gelegen.
er mist op de knop een merk embleem. verder is alles compleet aan het zadel. er zitten nog houten beugels aan, dus best wel oud..
Heb je hem zelf gezien? Er staat waar de fenders aan het zadel vastzitten een code, waarvan de 1e 2 cijfers het jaartal aangeven. Mijn BC heb ik nu zo'n 6 jaar, en die is uit '97. Ik heb er toen €700 voor betaald.
Een zadel waar minstens 6 jaar niet naar omgekeken is zou ik niet meer hoeven. Het leer kan dusdanig zijn uitgedroogd dat het niet meer te vertrouwen is en afhankelijk van hoe droog/vochtig de zolder is kan de boom ook vervormd zijn.
Houten beugels zeggen niets, die hebben nieuwe zadels soms ook
oke wat grappig nog helemaal niet overna gedacht! ik zal eens kijken naar die code.. heb hem wel al 1 keer gezien, heb meer gelet of het zadel recht is, de boom niet gescheurd is en dat soort dingen maar nog niet echt op het leer.. zijn er nog meer dingen waar ik op kan letten??
@lissie_zigor: hoe heb je gecontroleerd of de boom niet gescheurd is ?? Want meestal moet kun je helemaal niet voelen of er een scheur zit. Een gebroken boom is al moeilijk genoeg te bemerken.
lissie_zigor
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 21:30
hey,
ja aan de onderkant kun je de boom zien, die ziet er netjes uit. aan de zijkant kun je hem ook zien, dat ziet er ook goed uit. de knop kun je niet bewegen. dus de boom is nog goed.
groetjes
sevke
Geplaatst: 21-06-13 10:09
Een beetje kort door de bocht, vrees ik...
ElCamino
Geplaatst: 30-06-13 20:18
Mijn BC is 4 jaar oud of zo.....mag je ook kopen hoor.....kost €1200.00
Ik heb een prachtig Billy Cook Reiner in topconditie tweedehands gekocht voor 650 euro. Incl. singels, kappen en vet. Ik denk dat ik geluk gehad heb qua prijs de eigenaar ging namelijk stoppen met de paardensport. Maar meestal liggen de prijzen toch nog wel rond de 800 of hoger, het is ook een super merk. Vanwege de leeftijd zou ik het eigenlijk niet weten, ik sluit me er dan bij aan dat ik zo'n oud zadel ook zou laten liggen. Als je een bepaald budget hebt, er zijn genoeg andere tweedehands zadels te koop in goede conditie voor een leuke prijs.
EefjedeKort
Geplaatst: 15-07-13 08:50
Ik denk dat ze er nog best wel wat voor kunnen vragen. Zonder foto's kan je het niet echr beoordelen maar ik denk rond de 500/600 euro.