Graaskorf probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Graaskorf probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 10:58

Usar is hoefbevangen geweest ooit en heeft weer een aardige buik, als ik een graas emmertje neem dan hangt dat na 5 minuten onder zijn kin te bengelen. Koop ik een graafkorf is hij snel kapot. Mijn jonge haf helpt hem met het afkrijgen. Maar die is nu weg want die wordt ingereden, dus weer een poging wagen? Agradi heeft de greenguard die kan je een week op proef krijgen, maar als die kapot gaat moet ik weer betalen en heb ik weer niks. Pfffffffffff wie weet raad.

hotchocolat

Re: Graaskorf probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:05

Greenguard is op zich goed. Alleen de tanden slijten scheef af. Zowel bij mijn shet als bij de haf.

De shet heeft nu eentje van Pfiff
Voor de haf heb ik nu deze http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html
Voordeel hiervan is dat je daar zachte inlagen voor kan bestellen

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:13

Ik vind de greenguard echt de beste,mijn paard heeft hem al 3 jaar..Hiervoor heeft ze ze allemaal gesloopt en deze krijgt niet af en de tanden slijten hier niet maar dat is denk ik per paard verschillend..Ik heb er voor mijn 4 jarige nu ook een gekocht..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:17

Bedoel je trouwens niet de paardendrogist ipv agradi?Agradi heeft geen greenguard,tenminste ik kon het niet vinden op hun site..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:19

Mijn IJslander heeft een masker van imperial riding ze heeft dit masker nu al twee jaar om en het masker is nog steeds goed. Ze zijn ook goedkoop, ong. 21 euro. Het is een bloempot model maar vergeleken met veel andere bloempotten is de bodem wat harder waardoor het masker steviger is.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:34

bij die van imperial riding is iid de bodem harder dan andere bloempotjes, bij met die zachte bodem heb ik al drie keer bij paarden van stalgenootjes meegemaakt dat de bodem binnen een paar dagen doorgesleten is.
ik heb zelf de greenguard en zou het heel knap van je paard vinden als hij die stuk krijgt, ik heb hem zelf al 3 jaar en er zit nog geen krasje aan.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:37

wij hebben een adresje gekregen van mensen waarbij ook alle graasmaskers binnen een uur kapot waren. ze beten de onderkant eruit. ik weet niet waar je woont maar het is bij ons in de buurt (gelderland, Lochem) ik zal het adres straks even opzoeken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:54

Okee thans voor de reacties, ik ga vandaag even kijken wat ik ga nemen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:21

littlesannie schreef:
wij hebben een adresje gekregen van mensen waarbij ook alle graasmaskers binnen een uur kapot waren. ze beten de onderkant eruit. ik weet niet waar je woont maar het is bij ons in de buurt (gelderland, Lochem) ik zal het adres straks even opzoeken.

Dat zijn waarschijnlijk van die bloempotten met een zachte bodem. Als je bijvoorbeeld het masker van divoza vergelijkt met het masker van imperial riding kan je heel duidelijk zien dat er een groot verschil zit in bodems.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:22

ja dat zijn die pluklief! de bodem was ook dikker zodat ze er minder makkelijk doorheen komen

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:26

Ik heb ook een greenguard voor mijn haf. SUPER TEVREDEN. Eerst een weekje op proef gehad en uiteindelijk aangeschaft. Paard is inmiddels bijna 15 cm omvang kwijt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:45

pluklief schreef:
littlesannie schreef:

Dat zijn waarschijnlijk van die bloempotten met een zachte bodem. Als je bijvoorbeeld het masker van divoza vergelijkt met het masker van imperial riding kan je heel duidelijk zien dat er een groot verschil zit in bodems.

De beste zijn die van Best Friend, daarvan is de bodem het allersterkst. Zijn prijzig, en niet volop beschikbaar in NL, helaas. Ik heb vorige week de Amerikaanse fabrikant aangeschreven met de vraag om NL verdelers, maar ze hebben nog niet geantwoord.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:50

Ik heb een best friend(of de voorloper ervan) en die is 2 jaar continue gebruikt. Daarna af en toe nog. De bodem is nog heel, de zijkant aardig wat gerepareerd inmiddels maar nog steeds goed bruikbaar. Het masker is nu ongeveer 9 jaar oud.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:27

wij hebben nu die van imperial riding besteld, die werden door onze stalgenoten aanbevolen