Ik heb voor mijn 'goed gevulde' pony een Greenguard Graasmasker gekocht. Mijn pony is een kruising Tinker x Draver van 1.50, geen grof hoofd.
Wanneer ik het masker over z'n neus schuif vind ik het aardig krap ! Z'n neus word ietwat in elkaar gedrukt en z'n kin(kwabje) zit 'klem'.
Is dit normaal ? Er zijn geen verschillende maten in die maskers en mijn pony's hoofd is ook echt niet groot of zo....moeten die maskers zo strak zitten ?
Welke maat masker heb je? Er zij namelijk 2 maten: pony en paard.
Pony is voor A, B, C ponnies en paard voor alles daarboven.
Ik heb voor mijn E-pony, met maat pony/cob halster een paardenmaat. Deze is dan wel mega groot, maar wel lekker alle vrijheid.
linky
Geplaatst: 07-06-13 12:49
Ik heb een forse gelderse van 1.70 en die heeft hem iedere dag om, zit ruim en kan haar mond prima open en dicht doen. Het moet ook niet strak om de neus zitten, maar als een mandje "hangen", zonder dat het de lippen raakt.
Boktpony
Geplaatst: 07-06-13 12:54
Zoals je het omschrijft zou je de maat groter moeten hebben...
Ik heb er ook 1 voor mijn paard in maat paard en die hangt gewoon los om haar mond heen om het zo maar te omschijven.
freespirit
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-13 13:31
Ooooow....ik zie op de bon dat ik een ponymaat heb besteld Helemaal niet gezien dat er toch een pony- én een paardenmaat beschikbaar is...ik vond het al zo vreemd
Thanks Bokkertjes, ik ga retour zenden en omruilen !!!
pleiada
Geplaatst: 07-06-13 15:36
Ja die paardenmaat heb je snel nodig Ik heb voor twee van mijn arabieren ook maat paard,pony is echt voor kleinere pony's..