Mijn vraag is of hier iemand is die ervaring heeft met het nieuwe model van Tekna?
Mijn man is 192 en kan zijn lange benen ook voor het eerst in een zadel kwijt, het mooie is ook nog dat het een 18"zadel is met een totale lengte van 48cm. Onze fjord kan net 49cm kwijt op haar rug (dat is niet heel kort maar meeste zadels zijn minimaal 50 cm lang en dan ook nog 17,5 inch. (thorowgood bv)
Onze fjord heeft een zeer aparte bouw voor een fjord, ze heeft een hoge schoft ( dat bestaat echt bij een fjord ) een sportieve bouw maar loopt wel breed uit naar achteren. Na heel veel zadels geprobeerd te hebben ( thorowgood, wintec, Massimo, kent and masters, stubben, kn, rossner, kentaur, boomloos, semi boomloos, enz) kunnen we nu eindelijk zeggen dat we iets hebben gevonden wat past zowel op haar korte rug als voor de lange benen van mijn man. Hoop in ieder geval met dit topic andere mensen met korte brede rug en hoge of ingevallen schoft pony's hier mee op een idee te kunnen brengen.
Hoor graag van mensen die ervaring hebben met het nieuwe model van tekna
Maar dat kan ook aan hem liggen, want ik merk dat zelf niet. Maar ik rijd dan ook niet zulke lange ritten.
.