stiften/kalkoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

noahlady

stiften/kalkoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:04

Hoi bokkers!

Ik heb een vraagje...
Mijn paard staat op ijzers.
Nu begint binnenkort het seizoen bij ons, dat de springles in de springwei
plaats gaat vinden.
Dus wil ik mijn paard op ijzers, met stiftgaten.
Nu verkopen ze zoveel soorten/merken stiften/kalkoenen... wie kan mij vertellen
welke ik nu precies moet hebben, om een springparcourtje te springen op gras?

Ik heb een mooi koffertje gezien bij Agradi

http://www.agradi.nl/imperial-riding-ka ... riding.htm

... is dat een practisch setje?

Bedankt alvast voor jullie reacties!!

Ashley5760

Re: stiften/kalkoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:12

Prima setje hoor :)
Heb ik altijd gehad, inmiddels heb ik tacx kalkoenen, stukje duurder (koffertje) maar top spul :).

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:19

ja, toch wel he? oke... bedankt voor de snelle reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:16

idd tacx kalkoenen (ik heb geen koffer want dat was véél duurder)
De tacx zijn zelf tappend dus dat is heel handig. Verder zou ik gewoon 1 setje halen met punten die kun je praktisch altijd gebruiken. De stompen heb je nodig bij een heel nat terrein. Maar als het zo nat is zal je waarschijnlijk niet buiten rijden ;) Met dat weer loop je heel je wei kapot.

Dus ik denk dat 10 puntige kalkoenen ruimschoots voldoen aan jou eisen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:18

Prima setjes, bij harde/droge bodem gebruikte ik altijd korte kalkoenen en bij een natte/zachte bodem iets langere

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:19

Ja zo'n koffertje heb ik ook met 10 puntige en 10 gewone. Maar dat koffertje is zelf in elkaar gezet. Maar ik zie dat Agradi nu stickerkorting heeft dus dat scheelt een hoop!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:35

bedankt voor de reacties!! Ja inderdaad nu nog stickerkorting bij agradi, dus dat scheelt weer 20%. Ga ik dit setje maar bestellen denk ik....

Dus ik begrijp uit hierboven, dat asl het erg nat is, (waarschijnlijk word er dan niet op de wei gereden den ik) maar dan heb je langere nodig... bij een droog veld, zijn kortere voldoende.

Bedankt bokkers!

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:15

Binnen krant van de hoef heb ik altijd stompe en buiten kant punten bij droog weer(is de grond vaak heel hard gebruik ik kleine stiften).. waarom ik de punten niet aan de binnekant doe omdat er veel in mijn omgeving het paard hiermee zich heeft bezeert net boven of onder de peesbeschermers/strijklappen.
ik gebruik ook zelftappende echt ideaal.. als er nog beetje zand in de stiftgaten zit kun je ze er gewoon indraaien.
voor concours spuit ik de stiftgaten altijd uit met water en doe er vervolgens natte watjes erin.. zo ben ik op de wedstrijd niet uren bezig die gaten schoon te maken :+..

heb ook geen koffertje vond het aan de ene kant te duur en had alleen maar stiften nodig had alle andere benodigheden nog daarom heb ik het toch niet gedaan!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:19

Je kan inderdaad ook een los setje stiften kopen, met daarbij een tapper, aandraaisleutel (hoe heet zon ding, haha) en een klein schroevendraaiertje om te peuteren. De bijgeleverde pinnetjes met borsteltje gaat bij altijd binnen no-time stuk.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 17:50

Yucca schreef:
Je kan inderdaad ook een los setje stiften kopen, met daarbij een tapper, aandraaisleutel (hoe heet zon ding, haha) en een klein schroevendraaiertje om te peuteren. De bijgeleverde pinnetjes met borsteltje gaat bij altijd binnen no-time stuk.

Daar heb je gelijk in... alleen lijkt me dit koffertje handig, omdat je dan alles bijelkaar hebt...
Zal weer wat voor mij zijn, dat ik dan weer een borsteltje of een aandraaisleutel kwijt ben,hihi

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 17:51

Ja inderdaad anke_e daar ben ik dus ook altijd wel een beetje bang voor met zulke dingen. Dat ze zich ophalen op de benen met die stiften!
Bedankt voor de tip, om het zo te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:03

noahlady schreef:
Yucca schreef:

Daar heb je gelijk in... alleen lijkt me dit koffertje handig, omdat je dan alles bijelkaar hebt...
Zal weer wat voor mij zijn, dat ik dan weer een borsteltje of een aandraaisleutel kwijt ben,hihi

Ik heb een schroevendraaier en bakje van de action. 1 waar mijn sleutel gewoon inpast. En dan lossen set kalkoenen erbij. Scheelde 20 euro met de vaste setjes.

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:38

Ik zou sws niet te lange d'r in doen, lopen die paarden alleen maar bryk op. Ze kunnen heus wel op eigen voeten lopen dus een kleine prop kan prima, ben nog noooooit uitgegleden met paard.

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:48

Citaat:
Ik heb een schroevendraaier en bakje van de action. 1 waar mijn sleutel gewoon inpast. En dan lossen set kalkoenen erbij. Scheelde 20 euro met de vaste setjes.

Het dat heb ik ook! Zitten van die vakjes in en daar passen de proppen precies in! Sleutels e.d. ook allemaal, helemaal top! En lekker cheap natuurlijk....

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 11:20

ja, daar heb je ook wel een punt!! :j

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:52

Ik bewaar de stiften en aandraai sleutel ect in een oude sigaren kistje.. is nog veel goedkoper :+

Naaaah ben zelf 2x goed onder uit gegaan zonder stiften en hoefijzers dus als de bodem beetje drekkerig is toch lange punten erin :o

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 13:21

Nou.. heb het koffertje besteld! :))
Maar dan niet bij agradi! Ondanks de stickerkorting, kwam hij nog duurder uit, dan waar
ik hem nu vandaan heb, via marktplaats, helemaal nieuw voor slechts 21,-!
Nou, daar hoef ik niet lang over na te denken ~~}>
Hoop hem morgen of overmorgen binnen te hebben!!!